Slik spiller Risk : A Game of Global Domination

Den klassiske spillet Risk har flere varianter , blant annet to - spiller Risk and Mission Risk . Global Domination Risk, en tidskrevende, men givende spill der spillerne forsøke å ta over verden , er de opprinnelige og de ​​vanligste risiko game.Things du trenger
3-6 spillere
Risk spillet ( game bord , territorium kort, to hvite terninger, tre røde terninger og spillebrikker ) på
Vis flere instruksjoner
sette opp
en

Åpen og sette opp spillebrettet . arkiv
to

Shuffle territorium kortene og legg dem med forsiden ned i nærheten av spillebrettet
3

Hver spiller må velge en farge
4

Hver spiller tar alle spillets deler av deres valgte farge
5

Hver spiller teller ut sine start enheter . Dette er 35 start enheter hver for tre spillere , 30 hver for fire spillere , 25 for fem og 20 for seks . Merk at disse teller referere til enheter (antall menn) og ikke spillebrikker ; det er forskjellige spillebrikker som symboliserer ulike antall menn . Noen versjoner av Risk har spillebrikker i former av romertall , og andre versjoner har spillebrikker i former av infanterister , som representerer en enhet ; kavaleri , som representerer fem enheter og artilleri , som representerer ti enheter .
6

Hver spiller kaster en terning for å se hvem som får til å kreve et territorium først . Den høyeste roll går først , og sette opp fortsetter med klokken .
7

Den første spilleren hevder også den første territorium (land ) ved å plassere en startenhetinn i et tomt område . Den neste spilleren deretter plasserer en enhet i et territorium for sine valg . Dette fortsetter til alle territorier blir hevdet. Spillere kan ikke kreve et territorium som allerede er opptatt av en annen enhet , inkludert deres egen enhet . Arkiv 8

Spillere forsterke deres territorier ved å ta svinger å plassere en enhet i et område de allerede kontrollerer . Forsterkning fortsetter til alle start enheter har blitt plassert . Det er ingen grense for hvor mange enheter som kan oppta ett territorium ; enheter trenger ikke å være spredt jevnt under forsterkning .
9

Spillere rulle en terning igjen for å avgjøre hvem som spiller først .
Tar din tur
10

hver spiller mottar ytterligere forsterkninger i starten av hver sving . Spillere som kontrollerer 1-11 territorier få tre forsterkninger , spillere med 12-14 territorier mottar tre forsterkninger , spillere med 15-17 territorier motta fem forsterkninger , og så videre . For å finne ut hvor mange forsterkninger du mottar , dele dine territorier ved tre og runde ned . Spillere som kontrollerer et helt kontinent motta ytterligere forsterkninger : to for Sør-Amerika eller Australia , tre for Afrika , fem for Nord-Amerika , fem for Europa og sju for Asia . Spillerne får også forsterkninger for Terri kort ; hvis en spiller har et sett med tre Territory kort med alle samsvarende eller alle forskjellige bilder på toppen , kan han slå dem i for ytterligere forsterkninger - fire for første gang et kort sett er slått på av noen spiller , seks for andre tid , åtte for tredje gang , og 10 for fjerde gang. Etter det , kan du telle opp av femmere å bestemme antall ekstra forsterkninger .
11

plassere alle dine forsterkninger inn dine territorier .
12

angrep hvis du ønsker . Angreps er alltid valgfritt . For å angripe , må du ha minst to enheter i et område . En enhet må alltid bli igjen i angrepsfasen. Du kan sende en, to eller tre menn på en gang i et tilstøtende land å angripe , selv om du har flere enheter i territoriet .
13

forsvarspiller så velger hvor mange enheter for å forsvare med , som kan bare være én eller to om gangen , selv om det er flere enheter i territoriet .
14

( angriperen ) kontrollere de røde terninger og forsvareren styrer de hvite terningen . Hver side ruller en terning for hver enhet angripe eller forsvare . Hvis en angriper angriper med tre enheter , rulle de alle tre røde terninger. Hvis en forsvarer forsvarer med en enhet , ruller han bare en hvit dør . Alle terningene rullet samtidig .
15

Både du og forsvareren plassere terningene i rekkefølge fra høyeste til laveste , matchende dem opp mot hverandre . Sammenligne de høyeste terningen først - den nedre rullen fjerner en forsvare eller angripe enhet fra brettspillet . Sammenligne dine neste høyeste ruller . Igjen , fjerner den nedre rulle et stykke. Hvis det er uavgjort , forsvareren alltid vinner , og angriperen må fjerne en angripende enhet fra brettet.
16

Alle overlevende enheter trekke inn i sine egne territorier . Hvis du erobret territorium ved å slå alle de menn som tidligere har okkupert det , så du må flytte alle enhetene du brukte til å vinne kampen inn i nytt territorium . Du kan også flytte noen andre enheter fra å angripe landet med dem , så lenge minst én enhet forblir i det opprinnelige landet . Arkiv 17 p Hvis du har fullstendig eliminert en annen spiller ved å fjerne deres siste enhet fra spillebrettet , er at spilleren ute av spillet , og du får alle deres territorium kort.
18

du kan angripe så mange ganger du vil i løpet av din tur .
19

Når du er ferdig med alle angrep , kan du befeste en gang . Dette betyr at du kan ta så mange enheter som du ønsker fra en av dine territorier , forlater en enhet bak , og flytte dem inn i en tilkoblet territorium .
20

På slutten av din tur , hvis du erobret et territorium , kan du ta et territorium kort . Du kan bare samle ett kort per tur , selv om du erobret mer enn ett territorium under den svingen .
21

Nå er det neste spillers tur , og gameplay inntektene fra trinn en .

22

En spiller vinner spillet når de kontrollerer alle 42 territorier .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)