Hvordan Design en monopolspill

Spillet av Monopol , nå eid av Hasbro , ble opprettet i 1934 ved hjelp av gater, nabolag og jernbaner i Atlantic City, NJ Det er solgt i 27 språk og nesten utallige versjoner tilpasset til bestemte byer eller interesser . Du kan designe din egen versjon , men særlig hvis du har tenkt å publisere og selge den , må du bli klar over de elementene som er varemerkebeskyttet av Hasbro . Ordet " monopol" kan ikke være varemerkebeskyttet , men mest tilpassede versjoner er tittelen "noe - annet - opoly " for å ringe oppmerksomhet til deres skreddersøm for bestemte audiences.Things du trenger
19 -by - 19 -tommers brett (på din datamaskin eller laget av papp ) på
Vis flere instruksjoner
en

Mark utenfor grensene til styret , 2 1/2 inches langs hver av de fire sidene .

2

Plasser originale design i de fire hjørne firkanter . Man bør være startplassog markøren for starten og slutten av hver tur rundt på brettet med en spiller ( "Go" i den klassiske versjonen ) . De andre tre hjørnene kan være "parkering" områder med lite eller ingen handling , eller kan sende spillere som lander på dem til andre spesifikke steder .
3

Del hver grensen til ni områder , hver 1 1/2 inches bred.
4

Plasser transporterende egenskaper i sentrum områder av de fire sidene . Det er der jernbanen går i det tradisjonelle spillet .
5

Fordel de resterende egenskaper, random- draw triggere og skatter rundt på brettet . Mønsteret for hver gruppe av fire plasser i det klassiske brettdesign , med start fra hjørnet der spillet begynner og fortsetter som spiller med har , med klokka , er : en to - eiendom satt med et tilfeldig utløser og en skatt; en tre - eiendommen sett med en tilfeldig trigger ; tre eiendommer og et verktøy ; tre eiendommer og en trigger ; tre eiendommer og en trigger ; tre eiendommer og et verktøy ; tre eiendommer og en trigger ; to eiendommer , en utløser og en skatt . På den klassiske brett , egenskapene løpe fra minst til dyreste som går spillet rundt på brettet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)