Hvordan lage din egen sivilisasjon spill

Den gamle 1981 -versjonen av Avalon Hill-spillet Civilization var et spill der spillere overså skjebnene til et folk eller nasjon, i konkurranse med andre aktører . Den grunnleggende utformingen av dette gamle spillet representert seg selv som dekker Middel Civilization fra "The Dawn of History til 250 f.Kr. . " Reglene for dette spillet kan bli utvidet til å dekke andre geografiske områder og tidsperioder , det være seg fra Colonial USA til det nåværende tidspunkt eller den perioden av krigførende stater i Kina eller i post- romerske riket , eller til og med en fremtidig Ytre Space Kultur . Instruksjoner
Bestem spillets funksjoner
en

avgjøre Era og geografisk dekket for å planlegge de elementene i spillet .
To

Velg konkurrerende Peoples , fra tre til 16 . Tillat for scenarier der det minimum antall spillere er tre og hvor ingen enkelt Folkets nærvær er nødvendig i spillet . To - player spill bør frarådes , da dette fører til et krigsspill som drar på for alltid .
3

Forbered en Archeological arve Table , som vil determinmine hvem som går først for en gitt aktivitet , hvor mange " voksne " et folk må gå gjennom for å fullføre sin historiske progresjon , tiebreaks , minimum "sivilisasjonen poeng " som kreves for en progresjon , Census data og Commodity kort .
4

Design et spill kart, inkludert naturlige byen områder , naturlige grenser , vulkaner eller andre naturkatastrofer sider .
5

Make Trading Cards , basert på de råvarer som er produsert i en gitt epoke, gradering dem i rekkefølge av enkel produksjon , og plassere dem i råvarekategorier. Hver kategori kan inneholde en eller flere varer .
6

Knytt en ulykke med hver kategori av Trading Cards . For eksempel , det originale spillet knytter gull og elfenben med piratkopiering og korn for å produsere borgerkrigen. Det er foretrukket å ha en årsakssammenheng mellom et sett av varer og en ulykke ; for eksempel, er sammenhengen mellom korn og borgerkrigen som monarker har pålagt harde arbeidsforhold for å øke produksjonen , og dermed fremmedgjøre folk inn i en borgerkrig .
7

Bestem Civilization kort , som representerer ferdigheter en Civilization kan ha . Hver Civilization kortet har en innvirkning på at det påvirker produksjonen av varer , reduksjon av Ulykker , fordeler i konflikt eller reduserer kostnadene ved å kjøpe andre Civilization kort .
Bestemme spillets mekanikk
8

bestemme rekkefølgen of Play , dvs. hvilken aktivitet som kommer først og hvem som gjør hva først . Instruksjonene i denne delen er permutable ( innenfor rimelighetens grenser) , og er gitt i den rekkefølgen av den opprinnelige Civilization spill . Siden utformingen av spillet er åpen slutt , er det ingen andre enn Sequence of Play regler , som må være sammenhengende .
9

Bestem skattereglene . Det originale spillet baser skattereglene på antall Cities eide .
10

Bestem Revolt reglene. Det originale spillet antok at Opprør oppstod når skatt ikke kunne betales .
11

Bestem Befolkningsvekstreglene.
12

Bestem Boat ( eller andre modusen for masse transport , slik som tog ) Byggereglene.
13

Bestem migrasjoner reglene.
14

Bestem Innbyggere Conflict /befolkning reglene.
15

Bestem by Byggereglene.
16

Bestem Trading kort Acquisition reglene. Her ville være et godt sted å finne antall samlekort av hver god og kategori , samt av den relaterte Calamity kortet .
17

Bestem Civilization kort koster , basert på Samlekort slått In, innkreve på befolkningen og kreditter fra andre Civilization kort . Her ville være et godt sted for å finne ut hvor mange Civilization kort av hver type vil være i spillet .
18

Bestem handelsreglene, om hvordan man skal handle og verdien av Trading Cards da samlet i settene .
19

Bestem Calamity Oppløsning reglene. Ulykker som en epidemi kan bli dempet av en medisin Civilization Skill Card, eller Famine kan reduseres med Pottery Skill akkompagnert med Grain Trading Cards .
20

Advance eller regress Spillere langs arkeologiske arve Tabell basert på oppgradering og nedgradering av kriteriene .
21

Bestem Seiers betingelser .
fininnstilling spillet
22

Bestem de ulike tellere som er unike for hver folk .
23

Bestem ytterligere arkeologiske arve Tabellinjer . Regler kan gjøres annerledes for hver People . Det originale spillet har forskjellig poengverdi for å fullføre Tabell progresjon og ulike tidsepoker for hver mennesker å gå inn i Jern og bronsealderen . Det er også regler for å avslutte hvert Alder for å gå til en ny.
24

Determe Innbyggere konvertering regler fra Folk til byer og tilbake for å tillate City Building and Reduction, tar naturlig by nettsteder i betraktning .
25

Legg til regler for å hindre brudd på naturlovene . For eksempel kan Tsunamier ikke forekomme på Sicilia , men vulkaner kan.
26

Bestem Oppsett for spill , spesielt Folks hjemland .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)