Du kan flytte din brikke gjennom noen åpen eller lukket dør . Aldri telle inn i døråpningen som et trekk. Ved hjelp av en hemmelig passasje avsluttes ikke din tur . Det ender bare fysisk bevegelse av din brikke over hele linja . Hvis begge hjørnerommene tilhører deg , gå frem og tilbake mellom dem til du finner den mistenkte og våpenet .
Luring Strategi
Lure annen spiller inn i et rom med venter på den aktuelle aktøren for å komme til deg . Denne strategien eliminerer behovet for å rulle dysen for å få dem inn i rommet. Hvis du legger merke til andre spillere som prøver å bruke en luring strategi , hindre deres innsats . Trekke oppmerksomheten deres til en lokkedue rom , eller overføre dem fra rom til rom sammen med din brikke .
Elimineringsprosess
elimineringsprosess bidrar til å bringe riktig scenario til lys i henhold til entusiaster på Games Information Depot . Hver gang et kort vises , tildele det et tall eller bokstav på spillets detektiv pad . For eksempel kan en spiller spørre Susan om Colonel Mustard med røret i biblioteket . Hvis Susan har en av disse kortene , merke din pad med en " S1" for Susan og " 1 " element . Hvis hun har ingen, merk med " SX . " Uansett hva slags kode du bruker , vil notatene til slutt eliminere alternativer
Beskyldninger og forslag
Aldri gjøre en anklage med mindre du er positiv av dens gyldighet . - en falsk anklage koster deg spillet umiddelbart . Fokus på deducing rommet av kriminalitet , ofte den vanskeligste elementet å bestemme , fra begynnelsen av spillet . Du kan lage en anklage fra alle rom på brettet , men du må forlate og re- gå inn i rommet for å lage et nytt forslag .