Acquire Spillet instruksjoner

Først publisert i 1962 , Acquire brettspillet lar spillerne til hjulet og avtale , strategisk investere i bedrifter og sammenslåing som sine fantasy selskaper vokser . Spillet har gått gjennom ulike sett av regler siden første skapt av Sid Sackson , men drømmen og handling av å være en høy innsats investor lever videre gjennom hver variant . Hvis du noensinne har ønsket å leve i den raske kjørefelt av store penger , store bonuser og big business , Acquire er et spill som ikke vil disappoint.Things du trenger
spill bord
7 plast bygninger
108 fliser arkiv syv sett med aksjebrev arkivAksjeMarkedetskuffen
seks informasjonskort arkivPapirPenger
Vis flere instruksjoner
en

Sett opp spillet ved å plassere brettet på spilleflaten , som din kaffe eller spisebordet og plassere de grå fliser , med ansiktet ned , på bordet ved siden av spillbrettet . Delegere en av deltakerne å være i aksjemarkedet bankmann og arrangere kortene og hotell stykker i aksjemarkedet skuffen .
To

Gi hver spiller en informasjonskort , fire $ 1000 regninger , tre $ 500 regninger og fem $ 100 regninger tilsvarer $ 6000. Hver spiller deler deres faux penger ved kirkesamfunn og plasserer hauger i nærheten av deres spilleområdet.
3

Tegn en grå flis fra klyngen nær spillebrettet for hver spiller , og spilleren med flis nærmest 1A er den spilleren som går først . Alle trukket fliser er plassert på brettet i deres spesifikke anvist plass .
4

Hver spiller trekker seks grå fliser og setter dem opp for å skjule verdier fra de andre. Gruppen bestemmer seg for å tillate alle eiendeler for å bli åpenlyst vises under spillet eller skjult, men en åpen visning anbefales for nybegynnere eller første - gangsspillere i stedet for å huske hvor mye lager hver spiller har fått .
5

spill én flis fra seks valgt og plassere den på brettet i den tiltenkte plass . Spilleren kjøper aksjer fra ethvert aktivt selskap med en tre lager grense per omdreining . Tegn en flis fra de grå fliser gruppert nær spillebrettet .
6

Ingen handling er tatt når en brikke er plassert i en åpen plass med noen fliser direkte berøre den.
7

Plasser en flis vertikalt eller horisontalt ved siden av en småby virksomhet på spillebrettet og firmaet innlemme ved å velge et selskap som spiller stykke fra aksjemarkedet skuffen og plasserer den på et aksjeselskap flis . Spilleren får en grunnleggerens aksjebonusuten avgift . Ingen grunnleggerens aksjeavgiftgis dersom alle spillerne holder innlemmet virksomheten lager og bare syv selskaper er i stand til å bli plassert på spillebrettet med mindre en senere fusjon finner sted .
8

Spill en flis mellom to eller flere selskaper til å skape en fusjon mellom dem . Aksjeselskap med flere titler overtar mindre aksjeselskap . I tilfelle at selskapene har samme størrelse , den mergemaker , eller den spilleren som plasserte sammenslåing flis , gjør avgjørelsen .
9

lagre din bedrift ved å holde 11 eller flere brikker og unngå å bli tatt over av en annen aksjeselskap . Noen flis forsøker å slå sammen to "trygge" selskaper er forkastet og plassert tilbake i klyngen av grå fliser ved siden av spillbrettet .
10

Vis din eksakte antall aksjer i ethvert selskap som skal flettes å erklære den spilleren med flest lager som flertallet aksjonær og den andre plassen lager beløpet er minoritetsaksjonær. Disse spillerne får majoriteten og minoritetsaksjebonuser fra banken .
11

Hold, handel eller selge aksjer i løpet av din spillestil sving . Fusjoner kan også skje mellom mer enn to selskaper og , som tidligere nevnt , tar det største selskapet tak i alle selskapene blir slått sammen .
12

Kjøp opptil tre aksjer på lager i alle aksjeselskap etter legging en flis på spillbrettet , hvis du ønsker det . Alle tre aksjene kan kjøpes i ett selskap eller to i ett og ett i en annen. Alle lager pengene er betalt inn i aksjemarkedet skuffen og bestemmes ved først å finne navnet på selskapet på informasjonskort , som ønsker å se hvor mange spiller fliser i selskapet og finne fra aksjekursen på kortet . Det er bare 25 aksjer som tildeles per selskap .
13

Kjører ut av pengene tvinger en spiller til å avstå fra å kjøpe aksjer , men må spille fliser på sin tur.
14

End spillet når enten alle selskaper er trygge eller ett selskap har 41 eller flere brikker på brettet . Spilleren med mest penger vinner etter innløse i aksjen på dagens priser og bonuser for majoritets-og minoritetsaksjonærblir kompensert .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)