Dungeon Dice Monsters Regler

Dungeon Dice Monsters er et brettspill basert på anime og manga-serien Yu - Gi- Oh ! . Dette spillet kombinerer strategi og mål av sjakk med rollespill og verden skapende elementer av Dungeons and Dragons . Som sjakk , setter DDM to spillere mot hverandre i en turbasert kamp for å angripe et enkelt stykke ; spillet avsluttes når en spiller Tap andres Monster Herre . Utstyr

DDM inkluderer alle bitene som kreves for spill . Spillebrettet består av en rektangulær serie av fliser som er 13 fliser bred og 20 fliser lang . Spillere konstruere fangehullet ved å plassere Tetris -brikke formet vegger . Femten terninger hver inneholder et symbol på hver side ; disse symbolene representerer toppene . Ti figurer skildre monstre og tilsvarende kort gir de angrep, liv og forsvar punkt statistikk over disse monstrene . En annen figur representerer Monster Herre . En kuleramme lar spillerne oppmerksom antall toppene de nå besitter ved starten av og etter hver tur og skader tellere representerer noen skade påført monstre eller Monster Herre .
Setup

Hver spiller setter sin Monster Herre på den tilsvarende hvite fliser på sin ende av brettet . Disse er de eneste brikkene som sitter i styret i begynnelsen av spillet . Spillerne starter med ingen toppene i sin kuleramme crest teller . Terningene forbli i en felles pool som enten spiller kan tegne, og monstrene alle starte brettet , som ingen andre spillere har innkalt dem ennå . Styret starter uten noen fangehull vegger . Spillere bør snu en mynt , rulle terninger eller bruke en annen metode for å avgjøre hvem som starter først .
Slår

Ved starten av hver runde , en spiller plukker tre av de 15 terningene til å rulle og ruller dem . Kombinasjoner av disse symbolene kan gi spilleren muligheten til å tilkalle et monster , angripe henne motstanderens monster , flytte et monster , kastet et monster magiske spell eller bruke sin spesielle evne eller felle en motstander Steins monster . Uansett toppene terningen vise avgjøre hva en spiller kan gjøre på den svingen eller påfølgende svinger , som spillerne ikke trenger å bruke toppene umiddelbart og kan ta opp ubrukte toppene på kuleramme . Hvis spilleren kaller et monster , må hun også satt ned et fangehull veggen for det å stå og gå på over hele linja .
Progresjon

Målet med DDM er å drepe motstanderens Monster Herre . Når en spiller kaller et monster , kan han holde fastsettelse vegger for det å gå videre mot fienden Monster Herre og bruke Advance toppene for å flytte den frem på flisen bord . Hver spiller kan også bruke et angrep crest å ha sine monstre angripe en motstander monstre eller Monster Herre . Et angrep resulterer i skader på monster basert på motstanders monster angrepspunkterminus det forsvarende monster forsvars poeng . Spillere holde styr på et monster helse med skaden disken og visse spells kan helbrede et monster .
Ending

Hver Monster Herre besitter tre livspoeng . Et monster må sitte i en firkant ved siden av motstanderens Monster Herre å angripe det. The Monster Herren har ingen forsvars poeng, men kan flytte ett kvadrat av gangen i alle retninger uten å kreve noen Advance toppene og kan påføre 10 poeng av skade på et monster uten å bruke et angrep crest . Hver vellykket angrep på en motstander Monster Herre fjerner en av livets sine poeng . Etter tre vellykkede angrep , Monster Herre dør og motstanderen vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)