Hvordan lage et brettspill Om the Planets

Brettspill kan brukes som underholdning og for pedagogiske formål å hjelpe barn blir oppslukt i læringsprosessen . Lag din egen brettspillet for å lære barn om planetene . Bruk fakta om solsystemet og fantasien til å lage et morsomt og engasjerende spill som vil få barna begeistret utforske sine universe.Things du trenger
Papir
Kartong
Poster bord

Vis mer Instruksjoner
en

Brainstorm en liste over ideer og tilhørende ord om planetene og solsystemet vårt og skrive dem ned på et stykke papir . Mens du er brainstorming , komme opp med ideer om hvordan spillerne vil vinne spillet , for eksempel ved å besøke hver av planetene i solsystemet å skaffe vitenskapelig data før retur til Jorden .
To

Lag en kartlegge på et nytt stykke papir som har åtte kolonner . Merke kolonnene " spillebrikker , " " avgjørelser , " "risiko ", " betingede regelendringer , " " tilfeldige hendelser , " " mål " "snarveier og tilbakeslag " og "hindringer ". Spillebrikker er de markører som er flyttet på brettet . Vedtak er de valgene som spillerne blir tvunget til å gjøre i løpet av spillet , som for eksempel hvilken vei du skal ta . Risiko er det dårlige hendelser kan oppstå i løpet av et utvalg av spill. Betinget regelendringer er noen betingelser eller regler som kan endre under spilling , for eksempel ved å tegne et kort. Tilfeldige hendelser er utfordringer som kommer opp i løpet av spillet . Mål kan inkludere å nå et bestemt planet eller reiser til alle planetene og tilbake til Jorden . Snarveier er raskere veier til mål som kan være mer farlig, men gir spilleren en belønning hvis han lykkes . Tilbakeslag blir tvunget til å flytte tilbake noen plasser i styret , eller ikke være i stand til å bevege seg i løpet av neste runden av. Hindringer er de hendelser eller objekter på spillebrettet som spillerne må overvinne for å nå sine mål og vinne spillet .
3

Ta ordene fra din brainstorming og skrive dem ned i kolonnene der du tror at de ville passe best . For eksempel , hvis du skrev ned " romskip , dette kan bli plassert i" spillebrikker " kolonne ; " kometer " kan være oppført i " hindringer " kolonne. Studer dine lister over ord og matche dem opp med måter de kunne utnyttes som du bygger din brettspill .
4

Tegn en grov skisse av et spillebrett som har en sti av firkanter eller sirkler som går rundt alle planetene i solsystemet . Skriv "start " på begynnelsen av banen og " ferdig " ved enden . Tegn en snarvei til visse planeter som er lenger borte fra jorden slik som Uranus , og skrive ned hindringer eller risikoer som vil oppstå hvis en spiller bestemmer seg for å gå på den veien i nærheten av det som referanse .
5

Skriv hindringer bort på banen der du tror de ville passe , for eksempel asteroide felt eller ringene til Saturn . Skriv inn tilbakeslag på enkelte ruter av banen ; sørg for å plassere dem ut jevnt på bordet for å sikre at spillet er rettferdig å spille .
6

Ta diagrammet med en liste over tilfeldige hendelser , tilbakeslag , hindringer og betingede regelendringer og bestemme hvordan for å gjøre dem til kortene. Når du har bestemt hvordan visse hendelser vil endre spillereglene , skrive dem ned på kartong . På tavlen , skrive ned " trekke et kort " i noen av kvadratene av banen .
7

Skriv ned reglene for spillet , som å samle vitenskapelige data fra planetene med en skanning -kort som er plukket opp bare når du lander på en planet på brettet . Hver skanne kortet kunne ha en annen vitenskapelig faktum om planeten . Noen gameplay hendelser, for eksempel en solar flare storm eller motorproblemer , kan være forårsaket ved å rulle en bestemt nummer på et par terninger , som for eksempel en seks eller to seg. Når terningene rullet og nummeret kommer opp , kan spilleren må tilbake til den nærmeste planeten på brettet , eller forbli på plassen de er på i to svinger mens skipets mannskap reparasjoner motoren .
8

Tegn brikken design basert på den endelige avgjørelsen for en spillebrikke . Når du finner et design du liker , tegne det på et stykke kartong . Brett kartongen slik at den kan stå opp på endene .
9

Tegn ditt endelige spillebrettet på plakaten bord med en blyant , deretter gå over blyanten med en permanent markør . Lage kopier av spillebrikkene slik at fire eller flere personer kan spille spillet . Gjøre endelige kopier av spillet kortene og hendelseskort.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)