Aktiviteter for å forbedre kritisk tenkning ferdigheter for Barn & Sjakk

Sjakk er et spill som i stor grad kan forbedre et barns kritisk tenkning ferdigheter . Det er mange måter å introdusere et barn til spillet av sjakk . Foreldre kan hjelpe et barn lære hjemme , og det også er programmer som bringer sjakk inn i klasserommet . Akademisk Chess , for eksempel, tilbyr gratis in - class leksjoner og også en ettermiddag sjakk program for studenter som er interessert i å lære spillet . Logic

En av de beste ferdighetene som sjakk bidrar til å utvikle er et barns logikk ferdigheter . En student må forstå at hver eneste bevegelse han gjør vil få konsekvenser , samt en påfølgende innvirkning på resten av spillet . Jo mer et barn spiller sjakk , jo mer han blir nødt til å tenke fremover til det større bildet . Disse prinsippene er raskt og lett brukes på virkelige beslutninger for barn , som de begynner å forstå at alle avgjørelser får konsekvenser.
Imagination

annen kritisk tenkning ferdigheter som sjakk bidrar til å forbedre er et barns fantasi . Sjakk tvinger en spiller å forestille seg hvordan hun ville like å se bitene arrangert , og selvfølgelig utfallet hun ønsker å se også. Mulighetene er uendelige i sjakk , og jo mer den spilles jo mer et barn må bruke sin fantasi . Dette vil hjelpe henne til å bli mer kreativ i klasserommet og hjemme også.
Årsak og virkning

Årsak og virkning er en annen hoved kritisk tenkning ferdigheter som er utviklet ved å spille sjakk . Et barn vil snart oppdage at hvert trekk gjort i spillet har en viss effekt på hele utfallet . Dette er en virkelig verden anvendelse av årsak og virkning erfaringene han har blitt undervist i skolen . Det vil hjelpe ham til å forstå at alle avgjørelser i livet har konsekvenser som kan være bra eller dårlig . Sjakk fremmer godt gjennomtenkt vedtak , og gjøre positive , informerte valg .
Akademisk
p Det er mange akademiske kritisk tenkning ferdigheter som barn utvikler ved å spille sjakk som også. Forståelse av både matematikk og naturfag er nødvendig i spillet , og hun vil være i stand til å bedre forstå den virkelige verden programmer av disse akademiske fag . For eksempel bruker hun vitenskapen når hun prøver ut nye bevegelser , og deretter forsøker å forutsi og evaluere resultatet . Math brukes når hun er kø hennes beveger seg , og begynner å forstå at enkelte spillere kan bevege seg i visse formasjoner . Hun må holde styr på de omkomne , og også hvor mange brikker vil bli igjen på spillebrettet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)