Kanskje din gruppe ikke har mye tid til å spille på en jevnlig basis . I dette tilfellet , vil du en kort forberedelse type kampanje . Heldigvis , Wizards of the Coast produsere sine egne pre - laget eventyr som kan knytte sammen og danner en kampanje . Vurder å kjøpe disse og bruke dem for gruppen . Ikke bare er eventyr pre -laget , men også så er karakterene , noe som gjør disse eventyrene nyttig å unngå en lang oppsett økt bygge tegn .
Tar en pause
Kanskje din gruppe er i ferd med å brenne ut på den nåværende kampanjen og er på utkikk etter et alternativ . I dette tilfellet , kan du kjøre en annen type kampanje . Hvis din vanlige kampanjen er en hardbarket , realistisk verden , fokuserer en kampanje rundt noe lett og fantasi . Hvis du kjører en kampanje med mye politikk i et urbant område , kjøre en kort kampanje som er noe mer enn en utvidet dungeon crawl . En dungeon crawl er bare en serie med fangehull, den ene etter den andre , der spillerne ikke trenger å gjøre mye av å tenke utover det monsteret de kommer til å treffe neste .
Generelt ideer
gjenstand for korte kampanjen er bare begrenset av din fantasi . Fordi det er begrenset , kan du gjøre hva du vil med den . Hvis du spiller et kort episke tier kampanje , kan du kjempe mot gudene selv , og ikke trenger å bekymre deg om konsekvenser på din egen verden . Kanskje du ikke har mye tid , men spillerne har allerede kjørt den vanlige 4e pre-laget eventyr . Se tilbake til eldre utgaver , endre monstre for å passe de nye leveling ordninger . Subtile endringer kan gjøre en kampanje basert på en velkjent romanen har en familiær stemning uten å være en blåkopi .