Enorme Tegnene ' Base Speed ​​i Dungeons & Dragons

Bevegelse i " Dungeons & Dragons " rollespill er en viktig del av kamp . Mange spillere velger å bruke miniatyrer og en sekskant lekemattefor å symbolisere kamp . Spillere kan velge å flytte , angripe, løpe vekk , kaste magi , eller utføre mange andre handlinger . Hver sekskant på matten representerer fem meter av bevegelse . De fleste erfarne D & D spillere vet at bevegelseshastighet mellomstore skapninger er 30 meter i en seks - andre sving . Men hva om bevegelseshastighet større skapninger ? Base Speed ​​

" Dungeons & Dragons " oppfordrer spillerne til å tilbringe tid i samspill med omgivelsene og tegn som Dungeon Master har skapt. Men kamp er fortsatt en stor del av spillet . Når du lage egne monstre eller ikke- spillbare figurer du trenger for å vurdere bevegelse hastighet for større skapninger . Store monstre har en base bevegelse hastighet på 50 meter per seks sekunder . Hvis du bruker en standard sekskant matte , betyr dette at et stort monster kan flytte 10 hexes per seks andre sving .
Rustning

Enorme humanoider , som kjemper, kan bære rustninger . Dette rustning gjør disse skapningene vanskeligere å treffe ved å øke sin rustning klassen . Å treffe en fiende , tegn trenger å møte eller overgå deres rustning klasse ved å rulle en 20 - sided dø og legge noen angrep bonuser . Økende din rustning klasse ved en reduserer generelt sjansen for å bli truffet av fem prosent . Handelen av er at tyngre rustning begrenser din hastighet . Dette er like sant for store monstre som det er for spillerne . Giants iført rustning har en bevegelseshastighet på 30 fot eller 6 hexes per seks sekunder .
Svømming og Flying

Basen land farts for store skapninger kan være 50 fot , men hva hvis de monstrene er luftbåren eller kan svømme ? Det er få skapninger som er både stor , 16 til 32 meter i diameter eller høy , og i luften. Eldre dragene er ett eksempel på en enorm skapning som kan fly . Enorme flygende skapninger kan fly med en hastighet på 150 fot eller 30 hexes per seks andre sving . Store monstre som kan svømme kan svømme med en hastighet på 60 meter eller 12 hexes per seks andre sving .
Hustle versus Sprint

Basen hastigheten på en skapning er kalte sin " kjas hastighet . " Dette er den hastigheten som den beveger seg på en kontrollert kampsituasjon . Flytte fulle kjas hastighet i en runde tar hele svingen. Du kan gå på halvparten som hastighet og likevel ta en halv - aksjon . Turen hastighet av enorme skapninger er 25 meter per seks sekunder . Enorme skapninger kan også kjøre på 75 meter per tur eller sprint med en hastighet på 100 meter per omdreining . Disse hastighetene er endret av bonuser eller straffer på jobb .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)