Hvordan få en vellykket D & D kampanje

A Dungeons & Dragons ( D & D )-kampanjen utgjør en rekke beslektede oppdrag , karakterene dine spillere samhandle med og hendelsene skjer på innsiden av og rundt hvert eventyr . Å bli en Dungeon Master ( DM ) og skape en vellykket kampanje er en utfordrende oppgave med mange belønninger . I motsetning til det mange tror , er det ikke nødvendig å bo i kjelleren , sky det motsatte kjønn eller bære en lomme beskytter . Alt du trenger er riktig gir , litt fritid og en interesse i å engasjere fantasi med de fantastiske mulighetene og utbetalinger som skaper en hel verden fra scratch offers.Things du trenger
D & D Dungeon Master Guide ( s )
D & D spiller håndbok ( s )
D & D Monster Manual ( s )
D & D Role Playing Game Dice Set ( s )
Blyanter
viskelær arkiv Graph Paper
Miniatures (valgfritt)
Vis flere instruksjoner
en

Gjør deg kjent med reglene . Les bøker for både Dungeon Master og spillerne . Gå over nok av Monster Manual å forstå hvordan statistikken jobber for å bestemme skapning evner og hvordan å innlemme dem i møter. DM må være klar over alle reglene , enten de gjelder for hvordan spillet kjører , hva spillerne er i stand til å gjøre eller hvordan man skal håndtere monstrene .
To

Bestem hva slags verden dine spillere vil bebo . D & D har en sterk middelaldersk smak , men det er nok av plass til å tilpasse . Din grunnleggende verdensbildet vil avgjøre sammenheng med alle eventyr . Du kan designe en verden der magi og trolldom er vanlig , og det er fantastiske skapninger rundt hvert hjørne ; du kan også lage et miljø der den mystiske er sjeldne , øke effekten og viktigheten av å kjøre over en mektig trollmann eller magi element . Lag en generell disposisjon for lokalpolitikk , aktuelle hendelser og landskap . Det er ingen grunn til å gå over, bare satse på noen smaken . Når du er ferdig , etter navngi verden .
3

Lag et felles sted for spillernes tegn bebor . En liten by utenfor en by er et godt eksempel . Spør spillerne hvordan deres karakterer kjenner hverandre , enten de er beslektet og hvor godt de får sammen . Finn ut om de har blitt krige for år , eller om de nettopp har møtt . Detaljer som disse kan du ta med verisimilitude for kampanjen og gi alle muligheten til å engasjere seg i det sentrale punktet i D & D : . Rollespill
4

Lag din første eventyr . Hold det enkelt og bruke en innstilling nær karakterenes hjem. Gi dem litt informasjon om locale og utforme en skikkelig bly i. Ikke start figurene midt i et fangehull . Fortell dem en lokal innbygger kone har forsvunnet, og det er tegn til en kamp som leder ut mot en naturlig hule inngang . Gi dem en grunn til å være nysgjerrig og tillate dem å oppdage ting på egen hånd og med sine egne metoder og karakter evner .
5

Bruk påfølgende opplevelser å bygge videre på hendelsene i forrige. Mens din første eventyr er best kjørte sakte og bevisst for å gi alle tid til å tilpasse seg de mange spilleregler , bør etterfølgende hendelsene bringe hendelser og karakterer av større betydning inn i bildet . Av ditt tredje eller fjerde eventyr bør du tenke på en bestemt handling og fleshing ut gjentakende karakter roller til rette for en mål eller mål større enn handlingen i ett eventyr . Denne informasjonen skal komme til spillerne i en jevn strøm . Aldri holde tilbake for mye, men alltid holde dem nysgjerrige.
6

Avslutt hver eventyr med en cliffhanger . En del av en fengende og vellykket kampanje er evnen til å holde spillerne gjette , nysgjerrige og ønsker mer. Eventyr som ender med vedtak ta bort fremdriften av grander ideen om en vedvarende verden med strålende oppdrag og handlinger som har vidtrekkende konsekvenser . Aldri nekte spillerne sine seire , men alltid la dem lurer på hva som kommer til å skje videre .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)