Familiespill

Family Game Night er en bonding opplevelse for både barn og voksne . Slå opp din nattlig spill fra tid til annen gjør for en fin forandring av tempo . Brettspill er et klassisk valg , men mange andre spill krever ingen spesielle materialer . Disse kan være midtpunktet i din neste familie spillet natt . Charades

Charades , en klassisk familiespill , er morsomt for alle aldre og for grupper på fire eller mer . Deltakerne vanligvis handle ut filmtitler for sine lagkamerater til å gjette . Skreddersy spillet til din families behov ; spillet ditt kan inneholde dyrearter og populære magasiner som potensielle svar .

En klassisk variant er Pictionary , der deltakerne forsøke å tegne et bilde som representerer mysteriet svaret . Pictionary gir også mulighet for mer esoteriske kategorier, for eksempel kjente mennesker , mat og land .
Bingo

Best for store tall ( minst fem foreslått) , krever bingo ingen dyktighet og så er egnet for alle aldre . Bruk enkle premier som godteri barer , og fortsette å spille før alle vinner minst én gang . Hvis du ikke har en bingo sett , kan du enkelt lage en oa datamaskin i Excel eller Openoffice tilsvarende ved hjelp av en tilfeldig tall generator . Bare trekke en fem -by - fem rutenett og lage tilfeldige tall for å fylle nettet .
Telefon Oracle

Telefon orakel er en selskapslek som krever kun en blyant og papir , spilt med oppover på fem personer arrangert i en ring . En person tar papir og skriver et spørsmål , noe som kan være dumt eller alvorlig . Den neste personen skriver en plausibel svar på spørsmålet og bretter papiret slik at det opprinnelige spørsmålet ikke lenger er synlig , før den sendes videre til neste person . Denne personen skriver en plausibel spørsmål for svaret de ser , før du bretter papiret igjen og sende den videre . Spillet slutter når enden av papiret er nådd , med den endelige "svar " er den ultimate " orakel " til det opprinnelige spørsmålet .
Plenty Spørsmål

Plenty spørsmål , en variant på den klassiske gjettelek tjue spørsmål , krever ikke spesielt utstyr i det hele tatt . En person velger et emne , enten en reell objekt eller person eller noe ubetydelig , slik som fargen blå . De andre deltakerne bytter på å gjette . . Answerer må velge om det aktuelle svaret er bedre enn dagens " beste " svaret

For eksempel kan en prøve spørsmålet være : " Er det nærmere en elefant eller nærmere fargen blå ? " Hvis svaret var virkelig "esel ", da answerer ville ha å si " nærmere en elefant " fordi en elefant er et dyr . Spillet slutter når svaret er nådd .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)