Hvordan lage en morsom Library Scavenger Hunt

Et bibliotek gatefeier jakten er ikke bare gøy , men også lærer spillerne hvordan de skal bruke biblioteket og finne informasjon . Personen eller team som samler alle elementene i gatefeier jakten innen fristen vinner. Et bibliotek gatefeier jakten krever problemløsning ferdigheter , samt teamarbeid evner hvis spillerne spille på lag . Designe ditt bibliotek gatefeier jakten slik at det tar nytte av alt biblioteket har å tilby , noe som gjør spillerne grave gjennom støvete bøker , febrilsk søke kortkatalogen og bruke en rekke ferdigheter for å oppnå vinner answers.Things du trenger
Regler
svarark arkiv spørsmål ark arkiv Prize på
Vis flere instruksjoner
1

Identifiser hva du vil at biblioteket åtseldyr hunt å gjøre: gi moro eller utdanne , eller begge deler. Hvis et mål er utdanning , skredder dine spørsmål til hva du ønsker å lære spillerne.
2

Set regler for gatefeier jakten. For eksempel bestemme hva fristen er , enten du bruker Internett er tillatt, og størrelsen på lagene. Del disse reglene med alle spillerne før jakten begynner.
3

Tilby en premie for førstelaget for å fullføre hvert trinn av åtseldyr jakten på riktig måte . Tilbyr en premie motiverer spillerne til å jobbe hardt og strever for nøyaktighet.
4

Lag spørsmål som kan løses på flere måter. Dersom et spørsmål svar er funnet i bare en bok , vil du ha flere lag slåss om samme bok samtidig . For å unngå dette problemet , plukke spørsmål som kan besvares med en rekke bøker eller andre kilder .
5

Lag spørsmål med varierende vanskelighetsgrad . " Hva er navnet på en bok av RL Stine " er ganske lett, mens " List fire forskjellige typer oppslagsverk " er mer utfordrende. Denne variasjonen holder jakten fra å være taxing eller for lett .
6

Lag spørsmål som utnytter ulike seksjoner og ressurser i biblioteket . Dette inkluderer skjønnlitteratur, sakprosa , henvisning , tidsskrifter , media og kortkatalog . Dette gir lagene erfaring i ulike områder av biblioteket .
7

Angi en bestemt metode for å finne et svar hvis du ønsker å lære spillerne spesifikke ferdigheter . For eksempel, hvis du vil at de skal lære å bruke kortkatalogen , si det i instruksen for spørsmålet: "Bruke kortkatalog , finne telefonnummeret for .... "
8

Lag et ark som hver person eller lag må fylle ut med svarene. Dette kan være den samme som spørsmål /ledetråder ark .
9

Plasser deg selv eller en annen person i en sentral plassering hvor lag /spillere slå i svararket når du er ferdig .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)