Kulturelle Games for Kids

Lei av duck - duck - gås og hoppe paradis ? Det er en rekke barneleker fra hele verden som kan legge en skvett av internasjonal morsomt å spille tid , og hjelper barna til å tenke på andre land og kulturer samtidig ha det gøy . Etter latteren har stilnet , ta deg tid til forskning forskjellige nasjoner i et leksikon eller på et kart , noe som gjør spille en fin måte å lære . Lupo Della Ore - Hva er Time, Mr. Wolf

I dette populære italienske spillet , er ett barn utpekt som & quot; ? Ulven & quot ; og står omtrent 16 meter fra de andre barna på startlinjen , med ryggen vendt mot gruppen. De andre barna så spør , & quot; ? Hva er klokken , Mr. Wolf & quot ;, og ulven snur seg mot dem mens annonsere tid (som er hans valg ) . Deretter barna ta så mange trinn som koordinere med tiden , for eksempel, 5 trinn for fem . Ungene kommer nærmere og nærmere, flere ganger spør tiden til ulv svarer med & quot; det er dinner & quot ; og jager dem tilbake mot startstreken. De som kommer til startstreken er trygge , men hvis et barn blir merket , blir hun den nye ulven .
Fast i gjørma

Importert fra Australia , Stuck in Mud er lik tagge. Ett barn er & quot; det , & quot ; og barna & quot ; det & quot ; klarer å tagge må stå stille med bena fra hverandre og kan bli gassform bare hvis noen kryper mellom bena . Spillet slutter når alle har blitt frosset , med den siste tagget spilleren bli den nye & quot; det & quot; .
Ounch Neech

pakistanske barn elsker å spille dette morsomme spillet uansett hvor de er , drar nytte av deres innstilling til å gjøre det ekstra spennende . En spiller er valgt til å være & quot; det & quot ; og velger & quot; ounch , & quot ; som betyr opp , eller & quot; neech , & quot ; betyr ned. Barna deretter splitte og kjøre , prøver å unngå å bli merket . Under & quot; neech , & quot ; barna er trygge fra å bli tagget bare hvis de er oppe på toppen av noe, for eksempel en veranda eller trestubbe . Det motsatte er tilfelle i løpet & quot; ounch , & quot ; når bakken er trygge. Veksle raskt mellom de to innstillingene holder spillet spennende .
Semut , Orang , Gajah

Sumatra har en innfødt variasjon på stein , saks, papir , hvor barna kjemper én en annen via rudimentær tegnspråk . Spillere riste neven opp og ned tre ganger , avslører deres valgte symbol på teller til fire . De kan stikke ut sine pinkie å danne en maur ( Semut ) , utvide sin pekeren finger for å lage en mann, eller danne en tommelen opp for å ligne en elefant ( Gajah ) . Elefanten nederlagene mann, som det kan knuse ham under føttene ; mannen slår mauren, som han kan squish med hans sko ; og mauren , som kan krype inn i elefantens øre for å levere en smertefull bite , triumfer over pachyderm .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)