Spill spilt av barn i 1960

I 1960 var gjennomsnittlig antall barn per familie i USA var 2,33 ; i dag , er det 1.87 . På grunn av baby boom etter andre verdenskrig , var befolkningen besto av flere barn enn noen gang før . Brettspill i 1960 fokusert på et samfunn som var skiftende utsikt utbredt i det siste . Spill inkludert hands -on etablering eller oppgaver , skiftende teknologi og sosiale holdninger , og gode gamle familiemoro . Family Games

opprinnelig opprettet i 1860 av Milton Bradley , så kalt "The Checkered Game of Life", ble utgitt i 1960 for å feire spillets 100 årige historie . The Game of Life viste barn en side av livet som ikke var alltid hva du forhandlet for . Målet med 3 - D spillet fokusert på kapitalismen . Spilleren som oppnådde mest suksess i hele spillet var vinneren. The Game of Life er en del av den faste samlingen til National Museum of American History of the Smithsonian Institute.
Ny teknologi
p Som teknologiske fremskritt innen spill- elektronikk utvidet , brettspillet , "Operation " kom. Opprinnelig kalt "Death Valley" spillerne ville bruke et metall probe for å søke etter "vann" i ørkenen . I 1965 , kjøpte Milton Bradley selskapet konseptet for drift . Spillet innstillingen ble et sykehus i stedet for ørkenen . Operasjon innarbeidet en lyspære og en summende lyd i styret som spillerne forsøkte å fjerne 12 deler fra en pasient som heter " Cavity Sam . " Pinsett erstattet metall sonde , og spillerne brukte dem til å fjerne biter av Cavity Sam kropp . Hvis en spiller rørt sidene , en buzzer hørtes , noe som indikerer at " operasjonen " hadde sviktet og spilleren vil miste en sving .

Opprettet i 1967 av Hasbro , Light- Brite var en enkel kunst leketøy som brukes en lyskasse , peg - type lys og et svart ark. Spillere plugget pinnene inn i lyset boksen med mønstrede bilder av favorittfigurene , eller spillere kunne lage sine egne tegninger .

Creative Games

I 1960 , Ohio Arts innført Etch en skisse , kjent som den "magiske screen" og opprinnelig kalt " L' Ecran Magique . " Den Etch -A - Sketch trakk horisontale og vertikale linjer guidet via spillerens kronglete knotter knyttet til en pekepenn . Interne strenger og trinser flyttet stylusen langs en skjerm med skjult " pulver og plast aluminium pellets " som skrapet mot et tynt lag når den er slått , lage linjer , også kalt metall litografi . Ifølge Ohio Arts , den Etch -A - Sketch " inspirert et barn til å tegne bilder og mønstre som utviklet kunst ferdigheter , visuell skjønt, fingerferdighet , og individuell ekspresjonisme . "

Spirograph ble "mønster tegning ved rullerende sjablonger , "ifølge Tim Walsh , forfatter av Tidløs Toys . Spirograph debuterte på Nürnberg Toy Fair i 1965 . Kenner , et leketøy selskap som produserte interaktive leker som tillot barna å lage , kjøpte Spirograph . Barnet plasseres en penn i et hull på en plast disk , og disken ble deretter rotert rundt et tannhjul , som produserer en av de første tekniske leker for barn .
Party Games

Twister ble ansett av noen som kontroversielt i 1966 . spillet følger en spinner og en stor matte med forskjellige fargede sirkler . Målet med spillet var for spillere å plassere sine hender og føtter på sirklene som diktert av flaks i spinn , til en spiller falt over. Spillerens organer vevd utover i kampen , utfordrende seksualmoral fra tidligere tider . Twister fokusert på å endre seksuelle holdninger i Amerika , og er tillatt for en mer fordomsfri utsikt fra ungdommen av kulturen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)