Plasser en kan, for eksempel en tom kaffe kan, i midten av lekeområdet . Velg en student å være " det " først . "It" spiller må stå ved kan og telle til 30 , mens de andre spillerne løpe og gjemme seg . Etter "det" teller , vil han gå eller løpe rundt å prøve å finne de andre spillerne . Hvis "det" oppfattet en spiller , må den spilleren løpe og sparke boksen for å være trygg. Hvis "det" tags spilleren før han sparker kan, er han den nye "it" for det neste spillet .
Four Squares
Mark av fire kvadrater på lekeplassen og merke hver enkelt med et papirark , 1, 2 , 3 , og 4 . Skriv de samme tallene på små papirlapper og sted i en kopp . Fortell barna å løpe rundt rutene før du roper , " Fire firkanter . " Når du roper dette , må hvert barn velge et kvadrat og stå i det . Etter at barna hver velge en firkant , trekke en lapp fra koppen . Hvis du tegner nummer to , alle barn som står i firkant nummer to er ute av spillet . Fortell barna til å velge et annet nummer og tegne igjen . Hvis du tegner et tall og ingen barn er på torget , tegne igjen . Fortsett å spille til bare én spiller er igjen i spillet , og hun er vinneren .
Finn flagget
Del barna inn i to lag , og gi hver lag en liten klut . Bruk et tau til å dele lekeplassen i to og har hvert lag komme på motsatte sider . Når du sier , " Go ", lagene må skjule kluter . Etter at begge lagene skjule kluter , må de bytte side . Det første laget til å finne den "flagg " vinner spillet .
Roaring Lion
Velg ett barn å være " brølende løve " og ha henne sitte med ryggen til alle barna . Plasser en liten løveunge plysj leketøy bak " brølende løve . " Når du sier : "Gå , " barna må prøve å snike seg på den brølende løve og ta henne løveunge . Hvis løven hører noen sniker seg opp , kan hun brøle og slå rundt for å se . Hvis hun tar noen flytter , er at spilleren det nye brølende løve . Enhver spiller som klarer når løveungen vinner spillet .