Hva er spill som barn spilte i 1950 & 1960

? Barn i 1950 og 1960 spilte en rekke spill som utfordret både sinn og kropp . Disse inkluderte gjette spill så vel som kjører og racing spill som tjue spørsmål , Red Rover og Duck , Duck , Goose . Mange av spillene er fortsatt spilles av barn i dag . 20 spørsmål

Dette spillet spilles ute, inne eller på reise . En person velger en person , sted eller ting . De andre har 20 spørsmål for å gjette riktig svar . De kan bare stille spørsmål som krever et ja eller ikke svare. Spørsmål kan være " Er det en person ? ", " Er det et sted ? " eller " Er denne personen male ? " Personen med det riktige svaret får velge neste emne. Hvis ingen gjetter riktig svar , den personen som valgte faget velger en annen person , sted eller ting og spørsmålene begynner igjen .
Simon Says

" Simon " roper retninger for alle å følge. Den " Simon" innringer kan si , " hoppe opp og ned ", " Snu deg ", "Touch nesen " eller andre direktiver . Målet med spillet er for de som spiller for å bare følge retninger når innledet med uttrykket , " sier Simon . " " Simon sier hoppe opp og ned ", " Simon sier snu " eller " Simon sier berøre nesen din . " Hvis du følger instruksjonene som gis uten " Simon sier " setning , blir du den som ringer eller " Simon ".

Red Rover arkiv

Barn skjemalinjeralt fra 20 til 50 meter fra hverandre, avhengig av den tilgjengelige for å spille spillet plass. De i hver linje tett holder hender . Den ene siden kaller til den andre siden , "Red Rover , Red Rover , send (navnet på en person i den andre linjen ) rett over. " Personen heter kjører så hardt som mulig til den andre linjen med den hensikt å bryte gjennom linjen . Hvis hun lykkes i å bryte linjen , velger hun en person fra den stiplede linjen og går tilbake til sin opprinnelige linje. Hvis hun ikke er i stand til å bryte gjennom , blir hun den linjen hun forsøkte å bryte gjennom , og den andre linjen roper , "Red Rover , Red Rover sende (navnet på en person i den andre linjen ) rett over. "

Har Freeze Tag

Velg en person til å være " det . " Målet med "It" er å merke alle andre. Når du blir berørt , må du fryse i posisjon . Spillere berørt er " frosset ", og kan ikke flytte før spillet er over , eller til en person som ikke er frosset berører dem til å " frigi " dem . Den spilleren som er merket tre ganger blir det "det . " Hvis personen som er "It" klarer å å "fryse" alle spillerne på samme tid slik at alle er "frosset ", han kan velge den personen som tar hans plass som " It. "

Duck , Duck , Goose

Barn gjør en stor sirkel før du sitter på huk med hendene under sine armhulene utgir seg for å være ender . Én person er valgt som " reven ". Reven går sakte rundt sirkelen å banke på hver person på hodet og sa: " Duck . Duck . Duck . " Barn kan blafre med vingene som reven sirkler . Til slutt , kraner reven noen og sier " Goose ". Når det skjer en rase oppstår. Gåsa skal hoppe opp og løpe rundt sirkelen prøver å tagge reven før reven kan ta hennes plass i sirkelen . Hvis reven kommer tilbake til der løpet startet først , blir gåsa reven . Hvis gåsa tags reven først , tar reven annen sving .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)