Spill for barn i alderen 2 til 5

Hvis du underviser en klasse eller hosting en fest for barn i alderen 2-5 , planlegger noen spill for å holde små barn opptatt og underholdt . Siden barn i denne alderen kan ha en kort oppmerksomheten span , må du planlegge spill som er lett og enkelt . Gi hvert spill vinner en premie og belønne alle deltakere med mindre premier å unngå såre følelser blant de små. Memory spill

Test minnet av barna ved å spille et minne match spill. Skriv ut to bilder hver av flere tilfeldige objekter, for eksempel et eple , en nøkkel , en bursdagshatt, en hund og en plante . Plasser bildene med ansiktet ned på bordet, og velg ett barn til å gå først . Hun må snu over to firkanter . Hvis hun finner en match , holder hun det og går igjen . Hvis hun ikke finner en match , flyttes stykket til den neste spilleren . Spilleren med flest kamper på slutten av spillet vinner .

For en annen minne spillet , ta ut en skuff av elementer som en appelsin , et såpestykke , en dukke , en ball og en liten plastleke hund . Fortell barna å se på varene. Ta skuffen bort og spør barna å kalle ut de elementene som var på brettet . Award en liten premie til alle barn som kan huske ett av elementene på skuffen .
Command Games

For å spille et spill som heter Jack Sprat , velg én spiller til være "det" , og har alle de andre barna velge en partner . "It" må kalle en handling som back- to-back eller fra side til side , og spillerne må gjøre som "det" sier med sine partnere . Hvis "det" sier , "Jack Sprat , " alle spillere må rykke ut for å finne en ny partner , blant annet " det . " Den spilleren som ikke har en partner er den nye "it" og kaller kommandoene .

Velg ett barn å være " den. " Spill musikk og har " det " barn gjøre " spesielle dansetrinn . " Han kan gjøre ting som å hoppe på en fot og klapp på hodet eller gni magen og synge høyt . Hver spiller må kopiere " det " spiller . Switch " det " spillere så hvert barn har en sjanse til å være " det . " Tildelings små premier til alle spillere .
Animal Sounds

Record flere dyrelyder på en CD . Noen online og butikker har dyrelyder spilt inn på en CD for pedagogisk bruk . La barna gjette hvilket dyr går med hvilket dyr lyden . Spille av en lyd og få barna til å heve sin hånd for å gjette riktig dyr . Gi hver spiller en sjanse til å svare og dele ut en pris for hvert riktig svar .

En annen idé er å skrive ned alle dyrenavn på et brett . Etter at barnet gjetter dyret lyd , se om han kan finne riktig dyr navn på brettet .
Circle Games

Sad Kitty , har alle barna sitte i en sirkel , og velge ett barn å være katten. Katten må gå rundt inne i sirkelen. Hun må stoppe foran en spiller og mjauer dessverre prøver å gjøre barnet til å le . Hvis hun ikke kan få henne til å le etter tre meows , blir denne spilleren til å bli den nye katten . Hvis katten gjør en spiller latter , flytter hun til en annen spiller . Hvis katten gjør det hele veien rundt sirkelen og alle ler , kan hun velge en annen spiller til å være katt . Fortsett å spille til hvert barn har en tur til å være katt .

For en annen sirkel spill , blåse en ballong og gi det til ett barn . La barna sende ballongen rundt sirkelen ved å treffe den til hverandre . Fortell barna hva objektet er å ikke la ballongen berøre bakken . Tildele en liten premie til alle spill deltakere .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)