Character Bygge Games for 10 åringer

De fleste 10 - år gamle barn lærer best gjennom erfaring og samhandling , slik at spill er en av de mest effektive undervisningsmetoder for denne aldersgruppen . Spill som lærer karakter utdanning gir barn til rollespill ulike situasjoner og å utforske etiske problemstillinger på en trygg og interessant måte . Mange tegn utdanning læreplaner fokusere på Josephson instituttets seks pilarer av karakter : troverdighet , respekt, ansvar , rettferdighet , omsorg og statsborgerskap . Team- Building Games

Team- building spill kan brukes til å lære mange karaktertrekk . Ved å kreve en gruppe til å arbeide sammen og lytte til hverandre , team -building spill lærer troverdighet , respekt , ansvar og omsorg . En enkel team- building spill for 10 -åringer er " Helium Hoop . " Denne øvelsen er best gjennomført med en gruppe på åtte til 12 barn . For å spille , har gruppen stå i en sirkel rundt en hula hoop . Spør alle spillerne til å holde ut sine pekefingeren , og plasser hula hoop så den hviler på toppen av alle spillernes fingre . Målet med aktiviteten er for gruppen å senke rammen til bakken uten at bøylen for å miste kontakt med noen finger . Hvis noen mister kontakt med bøyle , må de øke rammen tilbake opp og begynne på nytt . Fordi alle prøver så hardt for å opprettholde kontakt med bøyle , først bøylen vil gå opp i stedet for ned . Dette er et bra spill for å lære ansvar , fordi spillere har en tendens til å legge skylden på andre for å heve bøyle stedet for å senke den i stedet for å anerkjenne sitt eget ansvar i spillet .
Role - Playing Games

Rollespill tillate barna å forestille seg selv i ulike situasjoner og gjør ulike etiske ( eller ikke- etiske ) beslutninger . For å spille , velger noen etisk situasjon der barna kan finne seg selv , som å bli tilbudt svar på en test . Tildele ulike roller til hvert barn , slik at de kan utforske ulike reaksjoner på situasjonen . For eksempel kan en student er enige om å jukse , en annen kunne nekte svarene, men ikke si noe , og en tredje elev kunne fortelle læreren . Etter kampen , planlegge en diskusjon der barna kan reflektere over de beste valgene i situasjonen .
Real- Life- spill

Real- life spill innlemme karakter utdanning i livssituasjoner . Mange grupper innlemme spill som dette i det daglige livet av gruppen . For eksempel kan et klasserom har en pågående spill der elevene belønne hverandre helst de observere en av sine klassekamerater som praktiserer en god karaktertrekk . Hvis en student merknader annet vesen omsorg , kanskje ved å hjelpe en yngre elev , kan han peke ut denne handlingen til læreren og belønne omsorg student med en marmor . Klassen samler tegnklinkekuleri en krukke , og når glasset er fullt, får hele klassen en premie .
Object - Lesson Spill

Objekt leksjoner er visuell hjelpemidler som viser sannheter om karaktertrekk . Objektet leksjoner er ofte undervist som en leksjon i hvor læreren utøver aktiviteten for en gruppe barn , men de kan bli enda mer effektive når de er ferdig som et spill der alle barna kan delta i hjelp av gjenstander . Et eksempel på et objekt lærdom som kan brukes til å lære ansvar og målsetting er lærdommen av steiner, grus og sand i en krukke . Gi hver kid en stor krukke halvfull av sand, en beholder med småstein og en beholder av store steiner . Småstein og steiner bør være for store til å passe på halve glasset . Målet med spillet er å passe alle objektene inne i stor krukke . Løsningen er å tømme sanden ut av glasset og plassere store steiner i første , så småstein og deretter sand . Poenget med den lærdommen er at du må gjøre plass til de viktigste tingene i livet - de store steinene og viktige ansvar - . Først , og deretter vil det være rom for de mindre tingene

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)