Tegn en racerbane på et ark med millimeterpapir ved hjelp av en svart markør , eller la barnet tegne det. Det bør være en komplett sløyfe med en start /mållinjen eller annet sted på banen . Legg og skarpe svinger av et utfordrende løp , eller tegne myke hjørner for en enkelt rase .
To
Color i rutene utenfor sporet med markøren slik at det er klart hvor vegger og hjørner er .
3
tildele en farge til hver spiller ( opptil seks) og distribuere en matchende farget blyant eller fargestift til hver person . Har hver spiller trekke en X på startstreken , som representerer bilen hennes . Biler skal alltid plasseres i et skjæringspunkt mellom to linjer .
4
Trill terningen for å avgjøre hvor langt den første spilleren kan bevege seg . Spilleren kan flytte opp , ned, til venstre eller høyre for hvert punkt på terningen . For eksempel vil rulle en to tillate en spiller å flytte to plasser opp og null venstre , en opp og en venstre , eller null opp og to venstre . Hvis du vil flytte , tegne en ny X med spillerens farge hvor bilen vil ende opp , og trekke en linje som går fra spillerens forrige X til den nye.
5
Gjenta trinn 4 for hver spiller , tar svinger før den første personen gjør det til målstreken og vinner. Krasje inn i biler eller vegger av sporet kan bli straffet ved å miste en sving .
6
Utvikle dine egne familie regler etter å lære det grunnleggende i spillet . Du kan legge inn matematiske problemer ved å ha barn rulle to ganger og legge til sine ruller å fastslå farten . Du kan innlemme feller og oljeflak som må unngås , eller du kan legge biloppgraderinger til spillet som kan tillate spillerne å bevege seg lenger , unngå oljeflak bedre eller krasje inn i veggene uten skader .