Hvordan lage en Elf spill med bygging papir

kan Enkle brettspill hjelpe små barn har det gøy mens du lærer grunnleggende matematiske ferdigheter som addisjon og subtraksjon . En alv -tema brettspill passer tematisk med jula . Opprette og spille et brettspill med alver prøver å gjøre det til Nordpoleni tide til jul kan gi dine barn en hyggelig aktivitet som vil holde sine matematiske ferdigheter skarp over vinterferien . Gjøre spillet ved hjelp av lett tilgjengelige håndverket supplies.Things du trenger
saks arkiv Construction papir
Papp
Markers
Lim
Klistremerker ( valgfritt )
Dice

Vis flere instruksjoner

en

Klipp strimler av bygging papir en tomme for fem inches , hver en annen farge . Brett hver stripe i to og deretter kaste en 1 /2 cm på hver ende utover for å skape en form som kan stå på egne ben som en spillebrikke . Dekorere en tomme sirkler med flater ved hjelp av markører , og deretter lime en hver sirkel til toppen av en av de stående figurer for å danne en alv . Skjær høye tynne trekanter som alv hatter og lim en lue til toppen av hvert hode .
To

Skjær fargerike firkanter av bygging papir 1 og 1/2 inches til en side og lim dem i en buktende sti på et stort stykke papp for å gjøre områder på brettet . La barna lage noen "spesielle" områder ved hjelp av klistremerker, små tegninger eller bygging papir sirkler og trekanter . Skriv " Start"- i den ene enden av banen og tegne et bilde av Nordpoleneller Julenissens verksted i den andre enden .
3

Skjær større kvadrater av bygging papir for bruk som kort og på forsiden av hvert kort skrive et tall fra en til fem med et plusstegn eller minustegn foran den. Noen kort kan også ha instrukser som " Gå din neste sving ", " Ta en ekstra tur " eller " Flytt frem til neste rute som passer din elf farge . "
4

Plasser en alv per spiller ved startposisjonen . Bytt på å rulle to terninger og flytte antall plasser indikert . Når du lander på en " spesiell " plass , trekke et kort og flytte fremover eller bakover i forhold til antall på kortet , eller følg instruksjonene kortets . Hvis ønskelig, kan forskjellige typer av spesielle områder har forskjellige effekter. For eksempel kan sirkulære områder være "sticky " mellomrom , noe som betyr at en alv som lander på en ikke kan gå videre før han ruller en seks . Triangle mellomrom kan være " teleporter " som forårsaker alv som lander der for å bytte plass med henne nærmeste motstander .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)