Sjette klasse Games Bruke Vinkel

Læring gjennom lek er en felles strategi som brukes av barn, deres foreldre, omsorgspersoner og lærere . Bruk av denne strategien til geometri fått et løft med matematikk pedagogiske forskere Dina og Pierre van Heile . Ifølge sine ideer , " For barn begynner geometri med lek . " Bruke spill hjelper sjette klassinger forstå og bruke vinkelmålere . Klasserom Games

For klasserommet Vinkel spill , refererer læreren til en stor vinkelmåler slik at alle elevene kan vise numrene . Barna kan bidra til å forberede ved å lage en overdimensjonert vinkelmåler og merking av grader . Læreren og elevene lage en rekke vinkler eller trekanter fra farge bygging papir og merke de grader på baksiden av papiret . Disse papirene er så plassert i en boks. Den sjette klassinger kan arbeide individuelt , i par , i små grupper eller i to store grupper . Med den store vinkelmåler som vises , læreren eller elevene lukke øynene og velge et papir og holde det opp . De andre elevene hypoteser de grader av den valgte vinkel . For å sjekke målingen , har læreren eller eleven deretter papiret på den store vinkelmåler . Elevene bytter på å gjette de grader før alle papirene har blitt valgt .
Online Games

sjette klassinger kan anvende og praktisere sine kunnskaper med online Vinkel spill. Noen spill , som for eksempel "vinkel Aktiviteter " viser en vinkelmåler , en farget vinkel og et spørsmål for elevene å diskutere . " Alien Angles " gir en fartsfylt mulighet for sjette klassinger til å praktisere sine ferdigheter til å estimere vinkel grader . " Star stirrer " viser en vinkelmåler og teleskop peker ut i verdensrommet . Ungene gjette vinkelen at teleskopet må flytte for å se en planet .

Kunst Spill

Sammenslåing kunst med vinkelmålere hjelper sjette klassinger utvide sin forståelse av roller geometri spiller i å skape arkitektur og kunstverk . Ett spill er å gi studenter med kunsthistoriskebøker eller elektroniske ressurser . Studenter holde sine protractors hendig , ved siden av bærbare eller papirbiter . Arbeid i små grupper, par eller individuelt , elevene se gjennom kunstbøker og gjøre notater av de halvmåne eller sirkel figurer de finner i malerier og bygninger . Studentene deretter skrive ned navnet på kunstverket eller bygning , kunstneren eller arkitekt , dato, sted og sidetallet i boken . Målet er å finne fem eksempler og deretter presentere for klassen . Noen arkitektoniske eksempler er den romerske Coliseum , romanske buer og de ​​naves av gotiske katedraler . Malerier er Renaissance Fra Angelico er " Bebudelsen " Raphael Sanzio "The School of Athens " og Leonardo da Vincis skisse av menneskelige proporsjoner knyttet til en sirkel .
Hjem Spill arkiv

Hjemmekamper hjelpe sjette klassinger bruke det de har lært om vinkelmålere i sine egne hjem . Ungene går rundt sine hjem med sine notatbøker, papir , penner eller blyanter . De gjør notater av vinkler , halvmåne eller sirkel figurer de finner og plasseringen . Kjøkkenet er et godt sted å begynne , og tilbyr runde plater , klokker og miksing boller . Et stykke kake eller pai tilbud målemuligheter. Barna kan også lage notater av elementer som skal danne en halvmåne eller sirkel , men gjør det ikke. En deflatert fotball eller punktering kan telle som nonexamples . Barn kan merke en tabell som steiner , måle elementet og merk at bordbeinet er ikke 90 grader . Hensikten er å finne 10 elementer som viser en vinkel , halvmåne eller sirkel form og fem elementer som bør samsvare , men ikke gjør det .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)