Hva trenger du å vite for å avgjøre Velocity ?

Når du vurderer hastighet i sammenheng med fysikk, kan begrepet virke komplisert , men kan forstås på flere måter. I fysikk blir hastigheten definert som en vektorstørrelse som består av et legeme hastighet , så vel som den retning at kroppen er på reise . Velocity er måling av både hastighet og retning , noe som gjøres ved å undersøke visse elementer . Ligningen for hastighet er V = S /T. Forskyvning

Displacement er forskjellig fra langt hold, som avstanden er den totale mengden av reiser. Fortrengning på den annen side , er hvor langt borte et punkt er fra den opprinnelige beliggenhet. For eksempel å gå 10 meter fremover, deretter 5 meter bakover er en avstand på 15 meter , men en forskyvning av bare 5 meter . Fortrengning er representert som S i hastigheten ligningen.
Grafisk Displacment

Selv om fortrengning er forskjellig fra langt hold, er det målt i de samme enhetene . Fortrengning er et relativt enkelt egenskap, og kan finnes ved å subtrahere et punkt eller en gjenstand opprinnelige posisjon fra det objekt sin endelige stilling. I tillegg kan forskyvning fremstilles grafisk ved å omorganisere hastigheten ligningen til å lese S = V ganger T, og innskriving av hastighet og tidsverdiene som x og y graf verdier.
Akselerasjon

T i hastighetsligningenstår for akselerasjon, et annet prinsipp som kan vises komplisert, men er ganske enkelt forandring av hastighet per time . Akselerasjon kan skrives som endring i hastighet over endringen i tid , og er vanligvis målt i meter per sekund til kraften i negative to.
Grafisk Akselerasjon

Ved grafisk fremstilling forskyvning som S = V tider T , kan akselerasjonen også funnet. Ettersom akselerasjons kan skrives som endringen i hastighet i løpet av endringen i tid , er verdien av helningen av linjen i en graf av forskyvning som tilsvarer den akselerasjon. I tillegg finne arealet av plassen under linjen av en forskyvning graf er lik den totale distansen som kroppen i spørsmålet.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)