Myntkast Science Fair Prosjekt

Coin tossing har eksistert siden antikkens Roma , når soldatene spilte et spill som heter " skip eller hodet . " Romerske mynter hadde skip på den ene siden og keiserens hode på en annen. Myntkastinger mest kjent i det moderne samfunn for sin rolle i å avgjøre kickoff -teamet i NFL-kampene . Mynt kasting er basert på sannsynlighet , og kan brukes i en rekke fascinerende science fair prosjekter . Påvirke en Coin Toss

En grunnleggende science fair prosjekt med myntekast forsøker å avgjøre om en person kan påvirke utfallet av en myntkast ved å manipulere visse faktorer . Forsøket innebærer kaste en mynt 100 ganger og la den lande naturlig. Etter innspillingen disse resultatene , er den samme mynt kastet 100 ganger og tosser prøver å få det til å lande på et bord heads up . Da den samme mynt er kastet ytterligere 100 ganger , bare denne gangen tosser er fortalt å fange mynten i luften , sleng den på baksiden av hånden, og prøve å gjøre det komme opp hoder . Catching mynten fremstår som den metoden som gjorde mynten komme opp hoder oftest.
Fair Coin Toss

Dette prosjektet involverer to personer kaste mynter på samme tid . Hver person er tildelt en av to " vinne " resultater . En person får et poeng hvis begge mynter matche , dvs. to hoder eller to haler , og den andre får et poeng hvis han lander en hoder og en hale . Begge deltakerne blir spurt om man har en bedre sjanse til å vinne enn den andre. Dette eksperimentet viser en skjevhet i menneskets natur , som personen på matchende mynter side ser ut til å ha en kant , som han synes å ha to utfall til den andre personens ett . I virkeligheten , begge har en lik sjanse .
Landing en mynt på høykant

Denne messen prosjektidé vitenskap kommer fra undersøke fysikken i et myntkast . Oddsen for en mynt blir kastet og landing rett opp på sin kant er veldig slank , men oddsen for en rull med mynter landing på kanten er ganske høy . Studenten begynner eksperimentet ved å kaste en mynt for å se om den lander stående på kanten . Studenten deretter limer en annen mynt til den første og kaster den på nytt . Han holder å legge mynter til å oppdage hvor fett en mynt må være å lande på høykant .
Digital Coin

En mer avansert science fair prosjektet innebærer å skrive en datamaskin program for å simulere resultatene av en mynt kaste . Studenten designer et Python-program som gjør det mulig for brukerne å beregne resultater for X antall myntekast . Dette prosjektet viser lover sannsynlighet og også nytten av informatikk i matematikk . Som en science fair prosjektet , kunne elevene sette opp en datamaskin , og la deltakerne kjøre programmet selv.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)