Hvordan du fremstiller ulikheter i Algebra 2

I motsetning til en likning , refererer en ulikhet til et problem der løsningen er en gruppe av reelle tall , i stedet for bare ett reelt tall . De grunnleggende former for ulikhet er matematiske utsagn som "2 & lt ; 3" og " 3,467 & gt; . 3,466 " Mer komplekse versjoner av ulikheter involverer variabler ; ved grafer disse ulikhetene , kan du visualisere sine løsninger. Instruksjoner
1

Erstatt ulikheten med et likhetstegn for å gjøre ulikheten en ligning . For eksempel, med ulikhet " 2x + y & gt; 4, " gjøre det " 2x + y = 4."
2

Konverter ligningen til slope- skjærings skjemaet ved å isolere "y" i ligningen. Bruke assosiative eiendom for omgruppering , ligningen " 2x + y = 4 " blir " y = 2x + 4," som du får ved å trekke " 2x " fra begge sider av ligningen.
3

Substitute "x" for et tilfeldig tall , løse for "y" og registrere svaret. Bruk " y" svarer du fant med " x " antall du plugget i å danne koordinater. Gjenta dette trinnet minst to ganger til. For eksempel problem , la x = 2 og 3. For X = 2, y = -2 ( 2) + 4; således , y = 0. For x = 3 , y = -2 ( 3) + 4; Dermed y = -2 .
4

Plott x , y-koordinater du fant på grafisk fremstilling papir og deretter tegne en linje som forbinder alle punktene til en graf av ligningen . Du kan bruke punktene ( 2 , 0) og (3 , -2 ) for " 2x + y & gt; 4"
5

Shade området under linjen dersom ulikheten er "& lt; " (mindre enn ) eller over den linje hvis den er "& gt; " (større enn) . Følg denne regelen for skyggelegging selv om ulikheten innebærer en "& le ;" (mindre enn eller lik ) eller " & ge ;" (større enn eller lik ) tegn. I ulikhet " 2x + y & gt; 4," . Du ville skygge området over linjen

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)