Hvordan spille inn Døde Daphnia i Resultater

Daphnia er små , ​​vannlevende krepsdyr som fyller en økologisk nisje som plankton . De blir ofte brukt i vitenskapelige eksperimenter , både som fag hvorpå forsøket er utført , og som materialer som brukes som dyrefor eller endre en miljø variabel. På grunn av sin korte levetid , daphnia ofte dø i løpet av eksperimentering . Døde daphnia skal registreres i resultatene , og hvis de ikke er det, kan de eksperimentelle data være skjev , unøyaktig eller villedende . Instruksjoner
en

Spill den nøyaktige dødsårsaken for hver daphnia hvis daphnia selv er eksperimentelle fag . Hvis du ikke vet dødsårsaken , klassifisere det som " ukjent " heller enn å gjette . For å komme til nøyaktig , vitenskapelig konklusjon må du utføre et eksperiment .
To

Illustrer Daphnia dødsårsakene i en graf eller diagram som tydelig representerer prosentandelen av dafnia som døde av hver sak . Diagrammet bør utgjøre 100 prosent av det totale antall dafnier benyttet i forsøket .
3

Diskuter effekten den døende daphnia har på eksperimentet og sine konklusjoner i diskusjonen del av papir . Sørg for å ta om døende daphnia bevise eller motbevise hypotesen , mulige alternative forklaringer på døende dafnia og ukjente variabler .
4

List opp måter som døde daphnia kunne endre eksperimentelle resultater hvis daphnia er matvarer eller en eksperimentell variabel . For eksempel , hvis du studerer maneter som lever av dafnia , sørg for å ta opp hvorvidt døde daphnia endre vann pH , bære sykdommer , gi utilstrekkelig ernæring og andre faktorer som kan endre utfallet av forsøket . Diskuter endrede variabler i din eksperimentelle diskusjonen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)