Hva slags Rocks brukes til å lage statuer

? Moderne skulptører har tilgang til nye materialer som plast og kunstig stein , men gamle håndverkere jobbet i naturlig stein for å skape varige kunstverk . Slitesterke steinutskjæringer ofte varer lenger enn de kulturene som skapte dem . Enten gamle eller moderne , kunstnere har søkt den beste rocke for sin kunst . Den beste steinen for sculpting er lett å jobbe , motstår knuste og inneholder ingen åpen krystallinsk struktur . Marmor
Marmor var steinen av valget for gamle skulptører .

Billedhogger har valgt vakre og holdbare marmor for sine fineste kunstverk i tusenvis av år . Taj Mahal er hugget stein paneler, Elgin Marbles av Parthenon og Michelangelos ruvende statue av David eksemplifisere marmor allsidighet . Marmor rister lett og motstår knusing , passet det godt for fine art eller dekorative skulptur . Den metamorfe versjonen av sedimentære kalkstein og kalsitt innskudd , marmor forekommer naturlig i hvitt , rosa , grønn , grå , brun og svart , avhengig av andre mineraler stede under dannelsen. Skulptører ofte velger hvit marmor for fremstillinger av den menneskelige form fordi dens svak gjennomskinnelighet gir kald stein utseendet på levende kjøtt .
Alabaster

Alabaster refererer ikke til en enkelt bergart , men i en hvilken som helst av et antall mineraler som deler dens karakteristiske blek farge, mykhet og lysende gjennomlysbarhet . Gips og kalsitt representerer flertallet av gamle alabast statuer. Mineralene er myke nok til at de gamle egypternes form kobber verktøy kan enkelt arbeide dem inn i dekorative former . Skulptører sjelden brukt alabast for større biter , skjønt, som sin mykhet gjort det utsatt for skader . I stedet , håndverkere brukt det meste for små husholdningsgjenstander som kosmetiske krukker og gjennomsiktige innlegg for vinduer .

Sandstein arkiv Angkor Wat utbyggere laget tempelet byen ut av tusenvis av tonn av sandstein .

sedimentære bergarter sandstein rister så lett at selv vinderosjon virker det inn fantastiske former . Tidlige skar og murere funnet at det å gjøre sandstein byggeklosser og carving dem inn relieffer tillot dem å bygge ruvende strukturer dekket med skulpturerte former. Tempelkomplekset ved Angkor Wat består av utskårne sandstein . Sculpting i sandstein krever litt innsats, men produserer svært detaljerte resultater .
Kalkstein

Selv om dette stamfar til marmor er mykere enn sin metamorfe forhold , kalkstein aksjer sin karakteristiske mangel på krystallinsk struktur og et stort utvalg av naturlige fargetoner . En av de eldste kalkstein statuer er den 5000 år gamle Guennol Lioness , men moderne skulptører produserer ny kalkstein statuer daglig . Lett skåret og i stand til å tåle skarpe slag uten oppsprekking , kan kalkstein kunstnere frihet til å lage elegante kurver og skarpe linjer .
Granitt
Granitt er en hardfør , men vanskelig stein for å forme .

Granitt er en vulkansk bergart med en broket tekstur , men ingen samlet krystallinsk struktur . Tung og vanskelig å jobbe , gjør granitt et varig grunnlag for statuer som gamle skulptører som brukes for viktige religiøse , politiske og begravelser statuer. Granitt naturlige utvalg av fargetoner inkluderer grått, grønt, rødt og svart med en vekt på mørkere farger . Gamle håndverkere brukt mørk granitt for mørke skikkelser som den egyptiske gudinnen for ødeleggelse , Sekhmet . Moderne skulptører finner at sitt utvalg av dystre farger passer den tunge steinen til begravelse statuer og gravstein carving.
Basalt
Påskeøya berømte moai representerer hedret forfedre.

Som granitt , basalt er en magmatisk bergart . I motsetning til granitt , er basalt glatte korn jevnt mørk og vanligvis uten synlige krystaller . Håndverkere kan polere den svarte , tunge stein til en satengaktig glans , som egyptiske skulptører gjorde i sine utskjæringer av guder , gudinner og faraoer . Andre artister velger å forlate steinen matt svart og rå , som skulptører av de få basalt moai på Påskeøya gjorde .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)