Regler for Wargaming

Simulerte bekjempe spill har blitt spilt som hobby " WarGames " siden utgivelsen av HG Wells ' "Little Wars" i 1913. Mange forskjellige forfattere og utgivere har produsert regelsett som tillater kontroll av hærer i historiske, fantasy og selv vitenskap -fiction innstillinger. Over tid har tabletop krigs utviklet seg til brettspill, dataspill og andre medier som følger lignende retningslinjer for å tillate realistiske kamper mellom menneskelige motstandere . Skirmish Games

Skirmish spilleregler gjelder for de spillene hvor individuelle tegn er viktigere enn salgssjefer enheter . The Lord of the Rings miniatyrer spill fra Games Workshop og brettspillet Heroscape er gode eksempler . Trefning spilleregler dreie seg om spesifikke personligheter involvert i konflikten og sterkt understreke sine evner og poengverdier eller ressurskostnader . Ofte tegnene vil ha spesielle evner eller våpen langt utover det vanlige soldater.
Unit - Basert Armies

Spill som fokuserer på enheter som den sentrale kjernen i en hær lage et annet sett med regler. Unit - baserte spill avhengige av sjefer og moral , og det blir mulig å frese fiendtlige enheter ved å ødelegge et visst antall av sine tropper . Age of Empires for PC og miniatyrer spillet Flames of War fokus på enhet - basert kamp . De fleste karakterene i disse spillene er enten tildelt en enhet eller oppnå fordeler fra å være i nærheten av en vennlig sjef. Enhetene er samstemte grupper som har trent sammen og deler de samme evner og egenskaper .

Luftkamper

Spill som The Crimson Skies serien og det interstellare miniatyrer av Battle Gothic eschew typiske terreng innstillinger for å ta kamp til himmelen. Luftkamp regler kan enten være trefning eller dannelse basert . Typiske hensyn for antenne regler inkluderer ammunisjon og loadouts , kjørehastighet og smidighet , og selv drivstofforbruk . Fly og luftskip kan komme krasje i bakken ved å ta for mye skade eller kollidere med hverandre i høy hastighet.
Sjøslag arkiv

Mange trefning og enhet basert spill inkluderer regler for marineskip enten som transporter eller kanonbåter . Videospill Battlestations : Pacific og Davey Jones ' Locker modell spillet illustrere sjangeren regler der seil og propeller trenger både skader diagrammer og hastighet. Kanonbåter må forholde seg til stadig skiftende pitch og yaw opprettet ved sjøen samt ammunisjon og omlasting ganger . Naval reglene vil fokusere tungt på skipene selv , med hver har sine egne statistikker i tillegg til eventuelle mannskaps enheter.
Fantasy Regler

De ulike spill fra Warhammer 40,000 og Warcraft linjer gjør bruk av en rekke regler for miniatyrer , brettspill, video og kortspill . Disse spillene også innlemme fantasy-elementer som magiske staver og påkallingskort forsterkninger. Reglene som omhandler magi vil typisk omfatte områder , begrensninger , og definere hvor mange staver eller hvilke typer hjul kan utnytte i kamp. De kan også indikere hvordan disse uforståelige elementer samhandle med teknologi og enheter på feltet.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)