Basic Math Games

Math kan være en av de vanskeligste fagene for elevene å forstå. Fylt med endeløse tall og variabler , matematiske leksjoner ofte fødte og frustrert studenter. Men med den strategiske tillegg av grunnleggende matematiske spill, kan leksjoner bli morsomt og spennende. Playing With Dice

For yngre barn , terningspill er noen av de beste måtene å håndheve enkle matematiske begreper . Videre, siden barn elsker å spille spill , vil de være ivrige etter å sette begrepene addisjon og subtraksjon i praksis. En idé innebærer tomme eggekartonger. Gi en tom eske til studentene , og har hver og en skrive tallene 2 til 12 i hvert hull. I det siste hull , settes en stjerne (* ) . Deretter studentene har å rulle terningen . Når de ruller nummeret til en av sine hull , satte de en Jelly Bean eller bomullsdott i det hullet. Stjernen er vilt , og kan være hvilket som helst tall . Når et barn har fylt egg kartong , vinner han . ( Se referanse 1.)

Enkle brettspill kan også hjelpe elevene lære om tillegg . Når barnet har å rulle terningen og legge tallene , er hun lære om tillegg .

Yahtzee kan være et flott spill for å lære mer avansert tillegg . La elevene finne summen av sine terninger - noe som kan være vanskelig med fem terninger - . Og registrere sine score
avanserte spill

For å lære avanserte konsepter , slik som multiplikasjon eller divisjon , kan noen grunnleggende spill ved hjelp av svært enkle materialer hjelpe elevene lære . Bruk en kortstokk med jokere , ess og billedkort fjernet , og dele dekk i to. Gi to studenter en stabel , og ved teller til tre, har dem hver flip over ett kort. Den første spilleren til riktig multiplisere tallene sammen og si svaret får et poeng . ( Se referanse 2.)

Et annet alternativ er å spille over hele verden. Her klassen sitter i en sirkel. Læreren har en bunke med store multiplikasjon eller divisjon flash-kort . Den første eleven reiser seg og står bak den andre eleven . Læreren avslører flash -kort; den første studenten til å gi svaret vinner. Som student da står bak neste student, og spillet fortsetter rundt sirkelen . ( Se referanse 2.)

Studentene kan også bruke navnelapper for en dag . På hvert navn tag, skrive en multiplikasjon eller divisjon problem . Så , for den dagen , studenter ikke lenger kan kalles ved sitt eget navn ; de har til å bli oppringt av svaret på regnestykket problemet på sin navnelapp . ( Se referanse 2.)

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)