Mahjong Game Tips

De fleste historikere i dag mener at mahjong utviklet seg fra et kortspill oppfunnet under Ming- dynastiet , men mange folklorists hevder spillet ble oppfunnet av ingen ringere enn den store filosofen Konfutse . Ifølge Tradegames , er det ingen reelle bevis som tyder på spillets eksistens før 1880-tallet. Mahjong er et spill håndtere tilfeldig stokket fliser , men det vil ta mer enn bare flaks for å oppnå seier . Du må også ha litt dyktighet og en strategi i tankene. Spille Mahjong

Hver spiller prøver å danne en hva som regnes som en " juridisk sett " fra flisene i sin hånd ved å tegne en ny flis og forkaster en gammel en hver sving. Et sett består av ulike grupper av kort kalt Chows , Pungs og Kongs . En Chow er tre sekvensielle kort av samme sort . En Pung er tre av de samme flisene i samme farge . En Kong er fire samme egnet identiske fliser. En kombinasjon av fire Chows , Pungs , og Kongs , samt et sett med to identiske kort , og legger opp til 14 fliser i alt, er en vinnende Mahjong sett .

I begynnelsen av spillet, hver spiller får utdelt 13 brikker som utgjør en hånd . En 14. flis er gitt til hver spiller i begynnelsen av sin tur. Spilleren kan velge å forkaste utdelt flis , og det vil gå inn i midten . Hvis han holder det , må han forkaste en annen flis i stedet. Når en spiller kan bruke forkastet brikke for å gjøre en Pung eller Kong , kan han ringe ut respektive ordet og kreve det. Hvis spilleren til venstre forkaster en brikke som vil la deg gjøre en Chow , kan du kreve det ved å kalle ut " Chow . " Alle laget kombinasjoner som dette er lagt ut med billedsiden opp foran spilleren.
Strategier

To ting å huske på er vind og årstider. Hver av de fire spillere er tilordnet en bestemt vind-og sesong . Hvis du kan samle eller Pung eller Kong din egen vind eller sesong , vil det være verdt mye mer enn en sammenlignbar gruppe fra en annen spillers vind eller sesong .

Når scoring mahjong, utsatte grupper er verdt bare halvparten så mye som skjulte grupper. Derfor går for en Pung fra et kassert flis er lite verdt , og mens en gamble , forsøker å trekke kortet selv kunne betale ut for deg senere , med dobbel verdien.

Hvis du er minnet er bra, kan du prøve å huske hva fliser har blitt forkastet av dine motstandere. Ved å gjøre dette kan du omtrentlig som passer , og tallene kan være til ingen nytte for de andre spillerne og hindre overlate dem et kort de trengte for en gruppe når du kaster den.


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)