Hvordan spille spillet Citadel

Citadels er et strategispill oppfunnet i 2000 av den tyske spillet maker Bruno Faidutti . Spillet bruker spesiallagde kort og spillebrikker . Spillere konkurrere mot hverandre for å utvide sine middelalderbyer og tjene poeng mens engasjerende i bløffing , strategi og noen ganger cutthroat taktikk. Spillet kan spilles med opptil åtte spillere . Spillerne vil få mulighet til å være ulike karakterer i løpet av spillet, og hver figur har unike abilities.Things du trenger
Citadels spillet
Vis flere instruksjoner
1

Gjør deg kjent med karakteren kortene . Det er åtte tegn kort. De mulige tegn er : Assassin , Konge, Bishop, Merchant, Arkitekt, Thief , Magician , og Warlord . Assassin kan velge ett tegn å myrde . Kongen kan skatt edle distrikter . Biskopen kan skatt religiøse distrikter og er det eneste tegnet immun mot Warlord . The Merchant får en ekstra gullmynt i begynnelsen av hver runde . De kan også skatthandelsdistrikter. The Architect kan bygge ytterligere to distrikter per tur . The Thief kan stjele en annen spillers gull. The Warlord kan ødelegge ett distrikt kort i alle spillerens byen ved å betale ett gull mindre enn prisen av kortet. De kan også skatt militære distrikter .
2

Gjør deg kjent med distrikts kort. Det er 80 distrikts kort. Hvert kort har en bygning som du kan legge til din by . Hver bygning har en kostnad som er representert ved en rekke av gullmynter på venstre side av kortet. Hvert kort har en farget prikk på undersiden som representerer hva slags distrikt det er. Gult er en edel distrikt , blå er en religiøs distriktet , grønn en handel distriktet , og red en militærdistrikt . En lilla prikk har spesielle fordeler som er detaljert på kortet.
3

Ansette kongen. I den første runden , er den eldste spilleren kongen og han plasserer kongen markøren foran ham .
4

Fordel kort og mynter. Hver spiller tar fire distrikts kort og to gullmynter.
5

Utkast tegn. Kongen tar tegnet dekk og plasserer en kort tilfeldig ansiktet ned på bordet . Hvis du spiller med fem spillere eller mindre , legger han også ett kort med billedsiden opp på bordet . Kongen ser på de gjenværende kortene i kortstokken , og velger en for seg selv før passering av dekk til venstre. Den neste spilleren vil velge ett kort og deretter pass dekk til sin venstre til hver spiller har valgt en karakter .
6

Ta svinger. Kongen roper : "hvem har nummer én ? " Hver karakter kortet har et tall på det . Nummer én er Assassin . Spilleren med dette kortet tar sin tur. Han kan bruke sin evne, som er beskrevet på hans karakter kortet , trekker to distrikts kortene og velger en å legge til hans dekk eller tegne to gullmynter. Han kan også bygge bygninger ved å tilbringe sitt gull . Når denne spilleren er ferdig med sin tur , kaller kongen for spiller nummer to til å avsløre seg selv, og at spilleren tar sin tur. Dette fortsetter til alle har spilt.
7

Re- utkast figurene dine . Når hver spiller har tatt sin tur for den runden , blir tegn kortene slått inn og stokkes . Spilleren som valgte kongen kort i forrige runde vil velge hans karakter kortet for den runde og passerer til venstre for å få ting i gang igjen .
8

Avslutt spillet. Spillet avsluttes når en spiller har bygget åtte bygninger . Telle verdien av bygninger og legge til ferdigstillelse bonuser og spilleren med høyest poengsum vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)