Skisser et kart . Bruk en skissebok eller digitalt program . Tegn øyer , vannmasser og fjell .
To
Tegn markører for hvor utviklingen vil bli. Bruk små firkanter for store områder, sirkler for byer og rektangler for store byer .
3
opprette ruter . Tegn linjer langs stiene der trenere vil reise . Koble byer , tettsteder , skoger , grotter og andre landemerker .
Navn og detaljer
4
Lag et navn for din region .
5
Label ruter og store punkter på kartet. Antall ruter og gi byer /byer forskjellige navn.
6
Utvikle regional Pokedex . Bruk tilpassede arter, pre - eksisterende arter eller begge deler.
7
Lag minst åtte treningssentre . Gi hver gym en tydelig leder , team , tema og trenere . Designe et skilt for hver gym .
8
Skriv en ingress som beskriver historien bak din region . Diskuter sin historie , geografiske elementer og dominerende Pokemon typer. Lag en tomt som vil veilede trenere gjennom din region .
Småskala Development
9
Uler begynnelsen av historien . Design to helter og tre forretter for spillere å velge mellom .
10
Design enkelte by /tettsted . Legg en Pokecenter , Pokemart , Gym ( hvis aktuelt ) og andre mindre bygninger .
11
Etablere ruter . Se tilbake til kartet ditt og kjøtt ut gressarealer , stier og trenere som finnes i hver seksjon .
12
Plukk hvilke elementer kan finnes i ditt område . Legg slike elementer med tegn og boliger , samt i skjulte områder .
13
Lag sideoppdrag . Legend , sjeldne elementer , konkurranser og kamp rommene er alle eksempler på sideoppdrag .