Rules of the Game Jylland

Jylland er en strategi brettspill som gjen vedtar en verdenskrig kamp mellom de britiske og tyske marinen . Hver spiller velger en side og manøvrerer deretter skip over åpent hav , finne motstanderen og delta i kamper for å avgjøre hvem som vinner . Spillet er bemerkelsesverdig for dets slag -system, som innebærer å bestemme det mest strategiske dannelse av vanligvis å være effektive i en skuddveksling mot den motsatte side . Sette opp

begynner spillet ved å bestemme hvem som skal spille som britene og som vil spille som tyskerne . Hver spiller tar en Fleet Søk ark og en Hit Record ark som matcher deres utvalgte nasjon . Hver spiller vil da ta sine Ship Tellere og en Task Force bord . Den britiske spilleren arrangerer tre grupper av skip i formasjoner valgt fra Hit Record ark på følgende steder : A17 , D13 og K9 . De tyske skipene starter fra BB16 . Ikke del formasjon eller bevegelse informasjon med motstanderen , fordi han blir nødt til å søke etter plasseringen av skipene . Under hver sving , vil du flytte skipene dine ved å markere deres bevegelse med en blyant på Fleet Søk ark . Hver bevegelse må registreres med antall skip flyttet og tidspunkt for ankomst , med hver rute representerer en time av gangen seilte .
Searching

Etter hver runde bevegelse , spillerne bytter søker plasseringen for å se om det er fiendtlige skip i området . Den tyske spilleren begynner ved å ringe ut plasseringen av alle rutene der har hun skip . Den britiske spilleren må si hvorvidt han har innen denne firkanten . Hvis han gjør det , er kamp initiert . Hvis ikke , spillere begynner bevegelse igjen . Play vil fortsette inntil spillerne har nådd samme sted , noe som medførte en kamp vil følge.
Battles

Under en kamp, ​​plassere en Battle området Marker arket i midten av bordet . Spillerne vil da arrangere sine skip på Marker vendt i samme retning som da de kom inn i Søk arket torget. Skipene må også være i samme formasjon som besluttet på Fleet Makeup ark . Fronten skip av hver dannelse bør være 18 000 meter fra sentrum av slaget området Marker. Under en kamp, ​​flytter tyske spilleren først og kan skifte retning av hennes skip , flytte dem langs Battle Area, eller ild på fienden . Bruk Range Finder til å avgjøre skade basert på avstanden mellom skipene . Mens den tyske spilleren vil skyte først , oppstår skader samtidig . Dette betyr at dersom en britisk skip blir ødelagt under en runde med avfyring , vil det likevel skade det tyske skipet før den blir tatt av kampområdet . Seks handlinger i strid resultere i en times spilletid . Markere disse tidene derfor på din Hit Record ark . Kampen fortsetter inntil enten alle skip , med en spiller har blitt ødelagt eller en spiller har trukket seg ut av kampområdet .
Time Frame

Spillet begynner 30. mai , 1916 , ved midnatt . Spillet vil ende 1. juni 1916 kl 24:00 Dette betyr at spillerne må holde styr på de timene som har gått under bevegelse og kamp faser . Ved starten av hver runde , bør en spiller kunn in- game tid . Eventuelle avvik bør bli avgjort før spillet fortsetter . Under slaget , teller hvert trekk som 10 minutter av kampen , og på slutten av trefning markere den totale tiden som har gått .
Victory

Når spillet tid har nådd 24:00 1. juni 1916 stopper spillet . Hvis spillerne er midt i kampen , de fortsetter inntil trefning er ferdig . Utenfor kamp , må alle andre handlinger opphøre på dette tidspunktet . Spillere vil telle sine totale gjenværende skip , og vinneren er den siden med flere skip . Hvis begge spillerne har like mange skip , da spillet regnes som en uavgjort . Victory kan også oppstå hvis en spiller har ødelagt motstanderens hele flåten .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)