Hvordan lage din egen Dungeons and Dragons kampanje

Spiller du Dungeons and Dragons , den mest populære Role -Playing Game i verden ? Har du lurt på hva det ville ta å starte din egen kampanje som Dungeon Master ? Disse instruksjonene kan sette deg på de rette path.Things du trenger arkiv Dungeons and Dragons spiller håndbok
Dungeons & Dragons Dungeon Master Guide
penn og papir
3-5 spillere arkiv
Vis mer Instruksjoner
en

Begynn å tenke på kampanjen i form av Genesis . I Genesis , forfatteren beskriver hver virkeligheten blir skapt . Først, det er land , da vann og himmel , så trær , dyr , og til slutt mennesker . Så , ta det fugleperspektiv , og skape din verden . Bestem formen. Er det en globus ? Kanskje det er flatt , som i antikken trodde . Er det kontinenter ? Hvor mange ? Kan du plukke tre ord for å beskrive hver verdensdel ? Det er ikke nødvendig for å begynne å gjøre baner på dette punktet. Du trenger ikke å vite hva hele verden ser ut ... ennå . Du trenger bare å vite at det er noe annet der ute at spillere kan en dag komme til.
To

Neste , tenk om himmelen , de overordnede temaer. Har din verden har en unik egenskap av noe slag? Er det en ond verden , som Ravenloft ? Har den noen unike mineral , slik som i Red Steel /Mystara ? Er havene vannbasert , eller kanskje de er blod, tjære eller syrebaserte. Er luften pustende , eller gjør de datastyrte figurene må ha en magisk element for å tillate dem å puste ? Har alle uforståelige staver krever en dråpe blod å kaste ?
3

Ta alle dine notater opp til dette punktet, og oppsummere det i ett avsnitt . For eksempel :
" En verden av Colona er en litt avlang kloden . Det er seks hoveddeler. Tur er den største og inneholder de fleste rekke geografiske funksjoner . Urcho er til Sør- Tur , og er noe av en orientalsk setting. Roflenia er en stor øy like øst for Tur, er en bastion av det onde . De resterende tre kontinenter er ubebygd . Innstillingen for denne kampanjen , i begynnelsen , er det kontinentet Tur. Colona er unikt ved at det er mindre enn fire timer med dagslys hver dag . "
4

Populate din verden . Du må bestemme hva slags skapninger bebo din verden . For å få til spillerne dine , kan du ønsker å automatisk sette standard PC- løpene fra spillerens Handbook . Derfra bestemmer hvem som kjører showet . Er mennesker den dominerende rase ? Hva med drager ? Orcs ? Halflings ? Er det store hav dyr i alle de farvann ? Hva med bevingede løpene ? Hvor vanlig er monstre ?
5

Flytt på å tenke på byen /by /tettsted at spilleren tegn vil starte i. Hva er fordelingen av løpene ? Er det først og fremst mennesker, eller noen annen rase ? Er det en urban setting , eller jordbruks ? Lag navn på minst syv eller åtte ulike virksomheter (gjestgiveri, tavernaer , magiske butikker, etc. ) Ville ikke du heller ha dine helter gå inn i " The Eye of the Beholder " eller "The Wand av Wizard" i stedet for " en bar? "
6

Nå må du få spillerne dine til å kjøpe seg inn i spillet ditt . Den beste måten å involvere spillerne er å la dem skrive historien . Dette er trolig den viktigste trinnet. Hvis du hopper over denne, vil du lure dem og dere selv ut av store rollespill- muligheter . Gi dem en handout med konkrete spørsmål om deres karakter . Gjør dem beholde en kopi av svarene på disse spørsmålene med deres karakter ark . Ved å gjøre det , har du åpnet opp døren til alle slags eventyr muligheter , de som vil bli involverer for PC , ikke bare for DM . For eksempel kan du ta festen sammen på en søken etter hevn med the Barbarian , eller hjelpe Druid nederlag en rival orden onde druidene. Kanskje paladin skal ha blitt oppdratt av en trollmann , og bli bedt om å gjøre noe mot sin idiom .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)