Catch Phrase spillet ideer

Catch Phrase er et ord gjettelek distribuert av Hasbro . I spillet , prøver man spiller for å hjelpe sine lagkamerater gjette et bestemt ord eller en setning uten å si noen del av målet setning , bokstav det begynner med eller noen ord som rimer med det . Du kan lage dine egne varianter hvis du liker ords gjetter spill, men ikke egen Catch frase . Ordbok Gjette

den enkleste måten å generere ord for en hjemmelaget ord gjettelek er kanskje å plukke ord tilfeldig ut av en lommeordbok . Sett en timer for noen få minutter og sete spillere slik at de veksler ved lag . Når en spiller får ordlisten , bør hun blar gjennom det , velge et ord , prøve å få hennes team å gjette det, og deretter sende den på når de gjør . Laget ikke holder ordlisten når timeren ringer mottar ett poeng .
Tema Ord

Denne varianten fungerer best for spesifikke hendelser som en fjerdedel av juli partiet , baby shower , utdrikningslag eller utdrikkingslag . Lag en liste over ord som passer til temaet for festen . En fjerde av juli partiet , for eksempel, kan få ord og fraser som " flagg " " rødt , hvitt og blått , " " Declaration of Independence " og " fyrverkeri . " For å holde en spiller fra å vite alle svarene på forhånd , har noen som ikke vil spille spillet generere listen , eller gi alle spillerne 10 minutter til privat generere ord i begynnelsen av spillet .

Low- Speed ​​Variant

Noen mennesker foretrekker en mer ettertenksom versjon av spillet . I lav hastighet variant , bare har hver spiller ett forsøk på å plukke målordet . Sett en timer i fem minutter , etter som alle som ikke har gjettet mister sin sjanse . Hver spiller kan be opp til tre spørsmål før gjette , og kan gjøre henne gjetning når som helst . En riktig gjetning tjener describer ett poeng og guesser to poeng . Spillere sende inn sine gjetninger privat på papir . For en mer strategisk variant , spillerne gjette høyt og en riktig gjetning avslutter runden .
Word Chain

Målet med denne varianten er å opprette en gratis - assosiativ kjede som ender med target- ordet. Hver runde har en guesser og ett skildrer , med de andre spillerne danner juryen . Den skildrer og juryen vet målordet . Plukke en tilfeldig ord til å begynne med , det guesser og describer alternative ett ord frie assosiasjoner med det siste ordet sagt . Den describer mål er å plukke ord som styrer guesser kjede av assosiasjoner til målet ordet . Juryen kan nedlegge veto mot ethvert ord som er for mye av et sprang fra ordet før .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)