Del en gruppe mennesker inn i to lag . Hvert lag skal ha samme antall personer .
2
Form to linjer . De to lagene skal møte hverandre , og medlemmene av hvert lag skal delta i hendene .
3
Bestem hvilket lag må gå først. At teamet ser på medlemmer av motstanderlaget og plukker den personen som de ønsker å komme over. Deretter sang , "Red Rover , Red Rover , send ____ rett over! " Barnet som hadde fått navnet løper så fort han kan mot den motsatte side. Hvis han bryter gjennom armene på to medhjelpere , kan han velge én medarbeider for å bringe tilbake med ham som han returnerer , seierrik , til sin egen side. Hvis han ikke klarer å bryte gjennom armene på to medhjelpere , blir han medlem av motstanderlaget.
4
Gjenta trinn tre med motstanderlaget. De får nå til å ringe et medlem over fra førstelaget.
5
Spill Red Rover til den ene siden har alle gruppemedlemmene . ( Med denne metoden for å havne Red Rover , merk at alle barna er vinnere , fordi de alle ender opp på samme side . ) Hvis tid er kort, det laget med flest folk vinner .