Stavekontroll og Læring Games

Bruke spill for å hjelpe studentene forbedre sin staving og grammatikk kan være en effektiv måte å få deres oppmerksomhet . Når barn er engasjert og interessert i hva de gjør , kan resultatene være svært positive. Følgende ideer kan tilpasses aldersgruppen du jobber med . Stavekontroll Battleship

Dette spillet er basert på Battleship , hvor du må synke motstanderens skip . Lag et regneark med to identiske rutenett, merket med bokstaver nedover siden og tall øverst. Del elevene inn i par og dele ut regneark . Studenter skrive fem ord i tilfeldige steder på toppristen , uten å la sin partner se. Den bunnrist brukes til å holde styr på sin motstander styre. Den første student roper et rutenett sted , for eksempel, C5 . Hans motstander reagerer med " glipp " eller "hit ". Hvis det er en hit , skal studenten fortalte hvilken bokstav det er . Spillet fortsetter inntil en student kan si høyt alle motstanderens ord .
Hang Man

Hang Man er et klassisk staving spill. Fordel partnere i par ; en student vil tenke på et ord , for eksempel " lørdag ", deretter trekke åtte små linjer, en for hver bokstav i ordet . Motstanderen vil da kalle ut et brev , og hvis det brevet er i ordet , vil det bli skrevet i sin riktige plass . Hvis brevet kalt ut er ikke i ordet , er det forkastet og en sirkel - den første delen av "hang man" er trukket . Mannen består sirkelen hodet og fem linjer : body , armer og ben . Vinneren er den student som enten fullfører mann eller gjetter det riktige ordet .
Spelling Knockout

Del elevene inn i to lag og instruere hvert lag for å danne en enkelt fil linje. Den første student i hvert lag er gitt et ord at han må stave høyt . Hvis han staver ut ordet riktig , flytter han til baksiden av linjen og neste student får et ord å stave , fortsetter ned linjen . Hvis en student staver et ord feil , er han ute av spillet til neste runde . Vinnerlaget er det laget med flest studenter
Sentence spill

Velg et ord med mer enn fire bokstaver . ; maksimalt antall bokstaver bør avhenge av alder av studentene som spiller . Studenter må da lage en setning ved hjelp av bokstavene fra den valgte ord , i riktig rekkefølge , som den første bokstaven i hvert ord i setningen . For eksempel , hvis det valgte ordet er "tråd ", en setning kan være , " William er virkelig oppbrukt . "

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)