Hvordan lage en Velocity Graf Fra en akselerasjon Graf

Matematikk kan deles inn i en rekke sub-disipliner inkludert kalkulus , statistikk og mekanikk. Mekanikere er studiet av bevegelige organer , og bruk av matematiske uttrykk for å forutsi kropps baner. Tre av de viktigste mengder i mekanikken er posisjon, hastighet og akselerasjon. Disse mengder er ofte plottes på et diagram for å visualisere hvordan et legeme beveger seg med tiden. Når du plotte akselerasjon, kan du generere hastighets graph.Things du trenger
Figur papir
Ruler på
Vis flere instruksjoner
1

Draw vertikale linjer mellom x-aksen og kurven på tids akselerasjon graf, ved bruk av en linjal. Bruk en avstand (h ) på ca 2 sekunder på x- aksen. Når prosessen er ferdig , bør arealet under diagrammet, være delt i strimler.
2

Beregn området innen hver stripe . Arealet i hver seksjon er lik den gjennomsnittlige hastighet i løpet av den tiden. For å finne arealet for hver stripe , bruk trapezium regelen. For hver stripe , finne y-verdiene på kurven på begynnelsen og slutten av stripe. For eksempel kan ved x = 0 y er 4 og at x = 2 y kan være 6. Formelen for å finne området gitt disse punktene er : Område = h /2 ( y0 + 2Y1 ) hvor h er avstanden i x aksen ( 2) , er y0 den y0 verdi på x = 0 , og y1 er verdien på x = 2. Etter eksempel , ville området av segmentet være: .

Område = 2 /2 ( 4 + (2 * 6) = 16 meter /sekund

Derav gjennomsnittlig hastighet mellom x = 0 og x = 2 er lik 16m /s . Gjenta dette trinnet for hvert av segmentene på grafen.
3

Tegn en tabell for å vise verdiene i området (eller hastighet ) for hvert segment i den første kolonnen sted den gjennomsnittlige tiden (dvs. det punktet på x - aksen der området ble funnet) i den andre kolonnen sted området (hastighet) . For eksempel: . .

Tid ( s ) = 2 Area /Velocity ( m /s ) = 16 Koordinater ( 2,16 )

Tid ( s ) = 4 Areal /Velocity ( m /s ) = 20 Koordinater ( 4,20 )

Tid ( s ) = 6 Area /Velocity ( m /s ) = 20 Koordinater ( 6,20 )

Tid ( s ) = 8 Area /Velocity ( m /s ) = 16 Koordinater ( 8,16 )

Tegn en graf , og merker den x - aksen "Time ( s )" og y-aksen " Velocity ( m /s ) . for det første settet med koordinater i tabellen finne hvor x og y verdi krysser hverandre, og setter et kryss på det tidspunktet. Gjenta dette for de resterende punktene . Bruk en linjal for å bli med tilstøtende poeng . hastigheten grafen har nå blitt generert fra akselerasjon grafen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)